به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی این اداره‌کل، علی اصغر صمدیانی با بیان اینکه برای مرمت این بافت ارزشمند از کاه، گل، گچ یزد و آجر قزاقی استفاده شد افزود: در این پروژه استحکام بخشی، کاهگل کاری و منظم نمودن تابلوها انجام شد.

وی بدون اشاره به بودجه هزینه شده  اظهار کرد: بناهای تاریخی ارزشمندی، مربوط به دوران‌های مختلف از سلجوقی تا پهلوی در محلهٔ فهادان قرار دارد که نشان دهندهٔ تجمع مردم و اهمیت مکان و رونق این محله در گذشته است.

صمدیانی  ادامه داد: از عناصر شاخص بناهای تاریخی این محله می‌توان به بقعه شیخ احمد فهادان، خانه لاریها، حمام ابوالمعالی، مسجد چهل محراب، خانه نواب وکیل و  مدرسه ضیائیه اشاره کرد.

یزد با تمدنی چند هزار ساله، علاوه بر داشتن بناهای تاریخی و فرهنگی منحصر بفرد، مردمان خونگرم و تلاشگری دارد که رسم میهمان نوازی و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را به نیکی می دانند و آن را تا سر حد توان به کار می گیرند.

بافت قدیم یزد حدود ۷۵۰ هکتار وسعت دارد که ۲۰۰ هکتار آن از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسید.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است و این مهم، گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه استان قرار داده است.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.