حسن ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس و ضرورت در خانه ماندن متاسفانه برخی ار بیمه شدگان در اسفند ماه امکان پرداخت حق بیمه خود را پیدا نکردند و با توجه به مصوبه صندوق در راستای حمایت از بیمه شدگان  ، امکان پرداخت حق بیمه اسفند ۱۳۹۸ آنها تا پایان اردیبهشت فراهم شده است.

وی اظهار داشت: این افراد میتوانند حق بیمه خود را بر اساس نرخ های سال ۹۸ پرداخت نمایند تا از ایجاد وقفه در سوابق بیمه پردازی آنها جلوگیری شود و ضمنا هیچ جریمه ای نیز بابت این امر شامل حال این افراد نمی شود.

ابراهیمی ادامه داد: در راستای حمایت از بیمه شدگان این صندوق اقدامات موثری از جمله امکان تمدید و پرداخت حق بیمه بصورت غیرحضوری و توزیع مواد ضد عفونی کننده و لوازم پیشگیری از شیوع بیماری برای کارگزاران بیمه انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستائیان ، عشایر و کشاورزان در کشور برای دریافت مستمری بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است .
ابراهیمی با تاکید بر اینکه کشاورزان ، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانه‌دار روستایی و عشایری می‌توانند عضو صندوق شوند، تصریح کرد: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق می شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می کند.
وی خاطرنشان کرد: در این صندوق افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ماهانه ۲۷۵ هزار ریال و حداکثر ۷۰۰ هزار ریال به عضویت صندوق در آیند و از حمایت ها و مزایای آن بهره مند شوند.

تعداد افراد بیمه شده این صندوق ۲۴ هزار و ۵۳۶ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.