حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز سه‌شنبه در جمع تعدادی از روحانیان شهرستان افزود: تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی به جای توزیع افطاری  و سحری، از لحاظ اسلامی کاری پسندیده و ضروری است .

وی ادامه داد: در حال حاضر افراد زیادی در جامعه ، مشکلات مالی و اقتصادی دارند که کمک به آنها با همکاری خیران و پیگیری روحانیان و همراهی مسوولان اقدامی لازم است .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز از همکاری روحانیان منطقه و نهادهای فرهنگی و تبلیغی در مبارزه با کرونا و همراهی آنها در امور بهداشتی ، اجرایی و کارهای جهادی به خصوص بخش فرهنگی قدردانی کرد.

محی‌الدینی به شروع فعالیت قرارگاه کمک مومنانه  با هدف یاری رساندن به افراد نیازمند با حفظ کرامت افراد اشاره کرد و یادآور شد: همراهی روحانیان و ائمه جماعت در کنار همراهی مسوولان و مردم نیاز است .

امام جمعه مهریز همچنین بر ضرورت معنویت و توسل در ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از فضای مجازی به نحو مناسب برای تعالی فرهنگ دینی و ارزش‌های الهی و انسانی تاکید کرد.
محی‌الدینی از تشکیل جلسه قرآن کریم در رمضان با حفظ و رعایت نکات بهداشتی در مساجد و جلسات خانوادگی و بازشدن در همه مساجد برای  اقامه اذان و پخش دعا خبر داد.

همچنین فرماندار مهریز از همراهی دستگاه‌های اجرایی در ماه رمضان در راستای مسائل فرهنگی و مذهبی برای حفظ معنویت این ماه با برکت اشاره کرد .

رضا زارع زاده مهریزی خاطرنشان کرد: بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا ، نماز جماعت در مساجد تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری برگزار نمی‌شود.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۳۰۰ مسجد و ۱۰۰ روحانی دارد.

  همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنجهزار و ۲۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه  بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( دوم اردیبهشت ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۹۷  بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: تا امروز ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۳۵۷  نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد ، امیدواریم مردم با رعایت بیشتر و دقت در رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری هوشمند برای مقابله با این ویروس کمک کنند.

جهانپور گفت: موارد شناسایی شده کرونا در کشور با تلاش همکاران ما در ۱۲۶ آزمایشگاه در کشور انجام شد و روند نزولی تدریجی در روزهای اخیر ادامه دارد و امیدواریم در روزهای آتی خبرهای بهتری را به مردم بدهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.