هوشنگ بازوند روز یکشنبه در حاشیه ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری اظهارداشت: یکی از برنامه های فاصله گذاری اجتماعی شروع فعالیت کسب و کارهای کم ریسک و متوسط است، اما بحث در خانه ماندن همچنان در اولویت است.

وی از امتیاز ویژه برای صنوف خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه واحدهای صنفی با مراجعه به سامانه مشخص شده با تعهدنامه الکترونیکی ملزم به رعایت نکات بهداشتی می شوند و آدرس و مشخصات آنها نیز بعد از اخذ تأییدیه کاملاً مشخص می شود، با رعایت نکات و توصیه های بهداشتی براساس مصوبه ستاد ملی از امتیازاتی برخوردار خواهند شد.

استاندار کرمانشاه افزود: تیم های نظارتی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بر فعالیت ۴۷ هزار واحد صنفی به منظور رعایت توصیه های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم نظارت خواهند کرد و اقدامات انجام شده توسط صنوف برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ارزیابی می شود.

بازوند رفع محدودیت های تردد بین شهرستان‌های در جغرافیای هر استان را به عنوان یکی از مصوبات جلسه امروز یادآور شد و تصریح کرد: سیاست کلی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان «در خانه بمانیم» و کاهش تردهای غیرضروری است، اما با توجه به اجرای پلکانی و رفع محدودیت ها تحت عنوان طرح فاصله گذاری هوشمند مقرر شد محدودیت تردد بین استان‌ها نیز از اول اردیبهشت لغو شود.

وی از روند افزایشی مبتلایان در کرمانشاه به عنوان یک هشدار نام برد و تأکید کرد: از مردم فهیم و شریف استان تقاضا دارم به جهت جلوگیری از ورود به شرایط بحرانی توصیه ها و اقدامات پیشگیرانه را با جدیت انجام و از هرگونه تردد غیرضرروی در سطح شهر و بازار خودداری کنند.

استاندار کرمانشاه فعالیت خیرین و نیکوکاران را در کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده معیشتی ناشی از شیوع کرونا را نیز ستایش کرد و گفت: پویش همدلی در استان آغاز شده و ایمان دارم مردم کرمانشاه صحنه های زیبایی را دوباره خلق می کنند.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.