دکتر محمد هادی فرح زادی در فیلم انتشار یافته در شبکه مجازی بیمارستان افزود: زمانی می‌توان گفت که شهرستان در ارتباط با کرونا با وضعیت سفید روبروست که به مدت ۱۴ روز بیمار جدیدی در میبد شناسایی نشود.

وی با تشکر از شهروندان به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونای شهرستان و استان یزد از آنها خواست همچنان موارد توصیه شده نظیر فاصله گذاری اجتماعی ،استفاده از ماسک و دستکش و شستن دست ها را با آب و صابون و بهداشت فردی را رعایت کنند و از مردم خواست از تردد و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۹ بهمن سال ۹۸ تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۲۰۹ تَن رسید.

کیانوش جهانپور ظهر دوشنبه با ارائه گزارشی افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر اول اردیبهشت ۹۹  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ (کرونا)در کشور  شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مراکز بهداشتی و درمانی ۳۱ استان کشور  تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ فرد مبتلا به کووید - ۱۹  نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۳۸۹ تن در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص پی. س.آر(PCR) کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه  انجام شد ، افزود: با توجه به افزایش ترددها و بازگشایی ها رعایت فاصله گذاری فیزیکی بیش از گذشته لازم است و استفاده از محلول های ضدعفونی، شستن مداوم دست ها و رعایت اصول بهداشتی حتی بیش از گذشته ضروری است و از مردم می خواهیم همچنان از ترددها و سفرهای غیرضروری خودداری کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.