اسلام افشون عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشن با همکاری خیران و همراهی مردم برای جمع آوری کمک های مادی برای آزادی زندانیان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با شماره گیری کد دستوری ستاد دیه (#۱۱۳۳۶۶۵۵) مبلغ مدنظر خود را برای آزادی مددجویان زندانی واریز کنند.

در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ محکوم مالی جرایم غیرعمد ۷۳ میلیارد ریال توسط خیران پرداخت شد.

 هم‌اکنون ۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمدمالی در زندان های استان بسر می برند که برای آزادی آنها  ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ندامتگاه های استان دوره محکومت خود را که طی می کنند که جرم بیشتر این افراد که شهروندان سایر استان ها هستند، در ارتباط با مواد مخدر است .

یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی  دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدندو با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، پنج هزار و ۱۱۸ تن جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۴۳ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند .

وی افزود: تاکنون ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۴۵۶ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد و اگرچه نزول تدریجی مبتلایان جدید مشاهده می‌شود، اما همه هشدارها به قوت خود باقی است. با فاصله گذاری هوشمند و بازگشت مشاغل ضروری، امکان دارد ترددها افزایش پیدا کند و در نتیجه رعایت فاصله گذاری ضروری است و استفاده از ماسک‌های خانگی می‌تواند کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.