غلامعلی دهشیری روز یکشنبه  در جلسه‌ بررسی پرونده‌های قضایی استان بدون تشریح شاخص‌های بررسی شده برای رده‌بندی زندان‌های کشور افزود: ارتباط و تعامل مناسب زندان با دستگاه قضا و  ارتباط عاطفی مدیر و مددکاران این مجموعه مهمترین اصل در مدیریت مطلوب اقدام‌های تأمینی و تربیتی است.

او تلاش دشمنان در ایجاد حاشیه و شورش در زندان‌ها را ناکام ارزیابی کرد و  افزود: سرویس‌های تبلیغاتی دشمن بعد از نتیجه ندادن بزرگ‌نمایی آمار فوت شدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا، روی ایجاد آشوب و شورش در زندان‌ها متمرکز شدند.

رییس کل دادگستری یزد اظهار کرد: دشمن در همه حال به دنبال هزینه تراشی برای جمهوری اسلامی و به همین دلیل آشوب در زندان‌ها را در دستور کار قرار داد، ولی با مدیریت رئیس قوه قضائیه و اقدامات مختلف سایر بخش‌های دستگاه قضا، حضور در صحنه دادستان‌ها، مجموعه عوامل زندان‌ها و مساعدت نیروی انتظامی تمام نقشه‌هایشان نقش بر آب شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری، دهشیری استفاده از تکنولوژی‌های روز و سیستم ویدئو در بخش‌های مختلف به خصوص زندان‌ها را در جلوگیری از انتقال ویروس به این مکان‌ها، حفظ سلامت روانی و جسمی زندانیان، بالا بردن امنیت، کاهش خطرات نقل و انتقال زندانیان و از صرفه‌جوئی در هزینه‌ و نیروی انسانی موثر ارزیابی کرد.

وی بر استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی تاکید کرد و یادآور شد: قضات محاکم و دادسراها با استفاده از ظرفیت آزادی مشروط، مجازات‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیکی و پیشنهاد عفو به منظور اصلاح مجرمان و بازاجتماعی شدن مددجویان از ظرفیت‌های قانونی در این مسیر استفاده کنند.

هم اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان یزد زندانی هستند که جرم اغلب افراد در ارتباط با موادمخدر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.