محمود شاکری شمسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به رغم هشدارهایی که داده می‌شود افرادی بدون  توجه به آن در روزهای بارانی با سفر به مناطق روستایی جان خود و خانواده شان را به خطر می‌اندازند.

وی ادامه داد: بسیاری از خسارت‌های مالی و جانی به خاطر بی‌توجهی و سهل‌انگاری به توصیه‌ها و هشدار مسوولان است که دامنگیر جامعه شده و همچنان رخ می دهد.

این مسوول اظهار کرد: بارش‌های بهاری نه تنها خطرش از بازندگی سایر فصول کمتر نیست بلکه در برخی مواقع به خاطر شدت در یک محل موجب جاری شدن روان آب و سیلاب می‌شود.

شاکری شمسی خاطرنشان کرد: حضور در کنار مسیل‌ها به خصوص در  ارتفاعات برای تماشا ، عکس گرفتن و ماندن خطرناک است و باید به شدت از آن پرهیز کرد.

همچنین کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد عصر سه شنبه به ایرنا گفت: از اواخر چهارشنبه ( فردا ) تا اوایل یکشنبه هفته آینده با فعالیت سامانه بارشی در بعضی از ساعات به خصوص در نیمه جنوبی استان، رگبار، رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سید عباس میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه شنبه شب دمای هوای مناطق مختلف استان۲ تا چهار درجه کاهش می‌یابد. 

وی ادامه داد: همچنین مردم شاهد وزش باد نسبتاً شدید توام با رگبار ، رعد و برق در بیشتر مناطق استان هستند. 

بر اثر حوادث طبیعی در یک هفته اخیر به دلیل جاری شدن سیل ، وقوع توفان ، بارش تگرگ و سرمازدگی در مجموع هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد.

بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت، ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل، و بقیه هم مربوط به توفان، سرمازدگی و بارش تگرگ است .

بیشترین خسارت مربوط به خطوط برق رسانی، زمین‌های باغی،  زراعی و سردرختی‌ها، قنات، راه‌های ارتباطی ، مکان‌های مسکونی، مراتع ، دام و طیور، آبزیان ، گلخانه‌ها و سازه‌های کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.