محمدحسین رحیمی نسب روز سه‌شنبه در جلسه مسوولان کانون خادمیاران استان افزود: پزشکان خادم در کانون تخصصی سلامت زیرپوشش فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کادر درمانی خط مقدم مبارزه با کرونا، از خادمیاران آستان قدس هستند که از شیوع این بیماری تاکنون با جدیت در کنار سایر مدافعان سلامت همکاری دارند.

وی با اشاره به فعالیت های این دفتر یادآور شد: تاکنون ۲۵۰ هزار عدد ماسک  توسط ۶۰۰ خادمیار رضوی تولید و بین مردم و مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شد.

رحیمی نسب از ذبح ۵۰ راس گوسفند و توزیع سه هزار وعده غذای نذری و بسته‌های تبرکی بین بیماران و کادردرمانی بیمارستان‌های درگیر با کرونا  در استان ،تهیه و توزیع هزار بسته کمک معیشتی برای محرومان خبر داد.

در این نشست مقرر شد طرح ضیافت رضوی با هدف توسعه فرهنگ افطاری ساده در ماه مبارک رمضان با حضور خادمیاران رضوی و همچنین مراسم قرار هشتم تا پایان وضعیت شیوع کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اجرا شود. 

 تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ مرد و زن بعد از ثبت‌نام و موفقیت در آزمون و شرکت در دوره‌های آموزشی به عنوان خادمیار با آستان قدس رضوی در یزد همکاری دارند.

۱۰ کانون آستان قدس رضوی در همین تعداد شهرستان های استان یزد فعالیت دارد.

همچنین به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۶۸۳  نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۶ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند .

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۶۹۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۲ رقمی شد، امیدواریم با کاهش ترددهای غیرضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته های آینده نیز این روند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.