سیدمحمد پاک‌مهر در گفتگو با مهر اظهار داشت: شک نکنید در شرایط کنونی قرنطینه باید ادامه پیدا کند چون با قرنطینه کمتر از یک ماه هنوز نتوانسته‌ایم، این ویروس را صد در صد مهار کنیم، بلکه آن را مدیریت کرده‌ایم.

منتخب مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس یازدهم گفت: با تعدیل در شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری فیزیکی در جامعه زحمات یک ماهه مردم و مسئولین هدر می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به ذهنیت مردم نسبت به دوگانگی‌ها در تصمیم‌سازی نسبت به اتخاذ قرنطینه افزود: با تعدیل در قرنطینه این پرسش در ذهن بسیاری از مردم شکل می‌گیرد که قرنطینه فقط برای روزهای خوش، عید و تعطیلات ما بود؟

این پزشک با هشدار نسبت به ورود دوباره کشور به مرحله حاد و شیوع گسترده این بیماری گفت: شرایط بحرانی کشورهای اروپایی و آمریکا تجربه عینی در برابر دیده‌گان ما قرار می‌دهد که سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را باید با تدبیر و قدرت بیشتری ادامه دهیم.

سید محمد پاک‌مهر تصریح کرد: قرنطینه و فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی حداقل تا انتهای فروردین باید ادامه پیدا کند و از سوی دیگر حرف رئیس جمهور در باب مشکلات ایجاد شده درباره اقتصاد و معیشت مردم هم تا حدودی صحیح است اما باید دولت‌مردان تدبیر بیشتری در این مسیر داشته باشند.

منتخب اول مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با تاکید بر نتایج مثبت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان این ویروس گفت: در فرصت باقی مانده تا اردیبهشت ماه زندگی در شرایط کرونا را به مردم آموزش بدهیم، زیرا این ویروس دست از سر جامعه بشری برنمی‌دارد و ما زندگی در شرایط کرونا را باید بیاموزیم.

وی مشکل اصلی در راه زندگی کرونایی جامعه را آن ۸۰ درصد ناقلان بدون علائم مشخص این ویروس عنوان کرد و گفت: در صورت پایدار شدن شرایط جامعه، نسبت به نمونه‌گیری از تمامی افراد جامعه باید سیاست‌های مناسبی اتخاذ شود.

سید محمد پاک‌مهر ضمن انتقاد نسبت به افزایش تعداد کارمندان دستگاه‌های مختلف اداری به دو سوم گفت: بازگشایی ادارت با آمار بالای کارکنان نسبت به ابتدای شیوع کرونا جز تصمیمات قابل نقدی است که نیاز به تجدید بیشتری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.