مهدی کاشفی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود اقدام‌هایی که تاکنون توسط دولت و مسوولان ذی ربط انجام شد، برای پیشگیری از آن به عزم ملی و مشارکت همگانی نیاز است.

این پزشک عمومی عضو شورای شهر یزد ادامه داد: اگر مردم قرنطینه خانگی و  پرهیز از حضور در جمع را رعایت کنند زنجیره بیماری خیلی سریع قطع و هرچه زودتر شاهد بازگشت به شرایط عادی زندگی خواهیم بود.

وی اظهارکرد: ویروس کرونا بسیار سریع از فردی به دیگران مننقل می‌شود و دوره غلبه بر آن طولانی است بنابراین باید با حسایست به آن نگاه کرد.

کاشفی‌زاده تصریح کرد: تاکنون کادر درمانی  مرکز استان یزد برای کمک به بیماران و غلبه بر کرونا به خوبی وظایف خود را انجام دادند و حماسه هم آفریدند، باید مردم هم آنها را در انجام وظایف خود یاری دهند.

وی یادآور شد: باید رسانه‌ها مردم را بیش از گذشته در جریان اهمیت موضوع  پیشگیری از این بیماری قرار دهند و از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی برای حل بحران موجود، مسوولان را در انجام مدبریت بهتر امور بهداشتی بیش از گذشته کمک کنند.

بر اساس اخبار منتشره در رسانه های یزد به نقل از سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ذر استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون سه هزار و هفت نفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کردند که یک هزار و ۱۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند .

همچنی در این مدت هزار و۹۷۸( حدود ۶۶ درصد) نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها  ترخیص شدند و ۱۳۶ تن هم به دلیل ابتلا به این بیماری  فوت کردند.

.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.