ناصر تقی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: درصورتی که مسوولان شهرستان زمین مناسب در اختیار ما قرار دهند، برای کلیه کارگران فاقد مسکن، خانه خواهیم ساخت.

وی اضافه کرد: هنوز اردکان و این شرکت را کامل نمی شناسم اما در زمینه مسئولیت اجتماعی دیدگاه نسبتاً بازی دارم،  امروز این قرار را باهم می گذاریم که هر چقدر بقیه صنایع در مسئولیت های اجتماعی خود کمک کنند ما معادل ۱.۵ برابر آن را انجام می‌دهیم.

این مسوول با بیان اینکه خدماتی را انجام دادیم اما امور مالیاتی هزینه‌ها را برگشت داده و ما هزینه آن را هم دادیم که جای تاسف دارد تصریح کرد: چادرملو در تمام شهرستان‌های محدوده جغرافیایی خود خدمات داده است.

مدیر عامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو اظهار داشت: کارگران چادرملو مانند فرزندان من هستند اگر من به فرزندم کمک نکنم هیچ وقت صاحبخانه نمی شوم، برای همین به آنها هم کمک خواهیم کرد ولی مسوولان شهرستان هم باید کمک نمایند.

تقی زاده با بیان اینکه امکان ندارد کاری را بشود کرد و ما انجام ندهیم، تردید نکنید، مگر اینکه سهامداران و مقررات اجازه ندهند اظهار داشت: روند ساخت ورزشگاه را تسریع خواهیم کرد، ساخت یک مدرسه آغاز شده و اگر کم باشد ساخت چهار مدرسه دیگر را شروع  و آن را با تکنولوژی بهتر و بروز تر خواهیم ساخت.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان نظام منطقه در پرداخت حقوق و پاداش ها را به هم ریخت و در استان یزد صنایع زیادی وجود دارد و اگر این بدعت گذاری غلط انجام شود که یک صنعت پولدار مانند چادرملو پاداش ها را افزایش دهد، درست نیست ادامه داد: باید فکر بقیه صنایع را هم کرد و بدعت خلاف نگذاشت چون عرف استان یزد تحت تاثیر قرار می گیرد، شاید ما بتوانیم حقوق‌ها را بیشتر کنیم اما آیا بقیه صنایع هم می توانند؟

تقی زاده گفت: اگر مسوولان شهرستان به ما زمین بدهند (نه اینکه بگویند متری خدا تومن بخر) زمین چمن هم خواهیم ساخت اما فقط فشار را به سمت کارخانه چادرملو نیاورید.

وی با بیان اینکه هیچ کاری را زیر سوال نمی‌برم اما کاربری کشاورزی یک زمین را ورزشی کرده‌اند و این کار  منت گذاشتن ندارد چون اگر ما زمین ورزشی را بیرون شهر می ساختیم آن وقت کسی نمی‌توانست از آن استفاده کند افزود:  بیشترین حقوق و مزایا را در استان داریم و بلافاصله پس از اعلام فراخوان در روزنامه ها و سایت ها ۵۰ درصد از شرکت های دیگر استان درخواست داده اند، حالا فرض کنید با این وضعیت حقوق را بالا ببریم چه اتفاقی می افتد، در شورای اداری مدیران شاکی هستند که چرا حقوق‌های چادرملو بالاست.

مدیر عامل معدنی صنعتی چادرملو یادآور شد: قبل از ما از مدیران شهرستان بخواهید تا آنها زمینه قانونی را فراهم کنند، نباید ۷۳ روز کارگاه ساخت ورزشگاه را تعطیل کنند شما باید از مسوولان سوال می‌کردید،   قول می دهم اگر از کارخانجات ما دود غیر استاندارد خارج شد هزینه کنیم و تکنولوژی جدید وارد کنیم.

تقی زاده اظهار داشت: هر کس برای کشاورزی آب خواست می تواند بخرد ۵۸ سنت یورو می فروشیم، انتقال آب یک یک کار اقتصادی است و قیمتی دارد که هرکسی پولش را بدهد می فروشیم،   برای آب شرب هم ۱۰۰ لیتر آب می دهیم و ۱۰۰ لیتر می گیریم پول تصفیه آب هم به نفع شهرستان است.

وی گفت: اگر همکاران فنی چادرملو و صاحبنظران پیشنهاداتی را ارائه کنند که به صرفه‌جویی منجر شود بخشی از ماحصل ایده آنها را به عنوان پاداش در نظر می‌گیرم مشروط به این که قابلیت اجرایی داشته باشد.

شهرستان اردکان از لحاظ تنوع و ذخیره اندیس های معدنی در میان ۱۰ شهرستان استان یزد از مناطق غنی است.
مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهر یزد در حاشیه کویر ساغند قرار دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.