عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: تاکنون برای احداث خروجی دوم بوشهر ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما برای ادامه پروژه باید پل این مسیر که اعتبار زیادی نیاز دارد باید ساخته شود

تا مسیر تکمیل شود.

وی اضافه کرد: هر چند در شرایط کنونی اقتصادی کشور تامین اعتبار مورد نیاز احداث این پل سخت است اما از طرفی پدافند غیرعامل ضرورت تکمیل این پروژه را با توجه به شبه جزیره‌ای بوشهر و وجود تنها یک راه خروجی زمینی برای این بندر ایجاب می‌کند.  

استاندار بوشهر در بخش دیگری با اشاره به اینکه در استان بوشهر هیچ باغ ویلای لاکچری (باستی هلیز) وجودندارد اظهارداشت: همه باغ ویلاهای موجود در شهرستان تنگستان مربوط به امروز نیست و مجوز تاسیس آنها مربوط به دهه ۸۰ است.

وی بیان کرد: هرچند بسیاری از این باغ ویلاها مجوز گرفته‌اند اما براساس مصوبه شورای تامین سال گذشته با توجه به مشکلات استان بوشهر در بخش تامین آب، مجوز ۴۰۰ انشعاب این باغ ویلاها قطع شد.

گراوند، از حمایت و همکاری دستگاه قضایی در قطع انشعاب باغ ویلاها تشکر و قدردانی کرد.

استاندار بوشهر در باره حمایت از تیم شاهین شهرداری بوشهر گفت: در زمان حاضر استان ۲ تیم لیگ برتری در فوتبال کشور دارد و تا جایی که ممکن باشد برای کاهش مشکلات آنها تلاش می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با ایجاد حامیان مشخصی مشکلات این دو تیم به کمترین حد ممکن برسد.

گراوند گفت: با توجه به سرعت غیر مجاز و مشکلاتی که خودروهای شوتی ( خودروهای سواری که کالای خارجی حمل و با سرعت بالا در جاده ها رانندگی می‌کنند و باعث حوادث و تلفات و خسارت زیادی می‌شوند) به وجود می‌آورند ساماندهی آنها ضروری است.

وی ادامه داد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی کسی جنسی وارد می‌کند با استفاده از معافیت‌های موجود  و پرداخت عوارض قانونی برگ سبز برای آنها صادر شود تا شاهد این مشکلات نباشیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: روند بیکاری در استان بوشهر روبه کاهش است به نحوی که سال گذشته ۱۰.۵ و در سه ماه فصل بهار به ۹.۲ درصد رسیده است.

گراوند ادامه داد: استان بوشهر ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه صنعت و اشتغال دارد و باید از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده کرد.

وی در باره مدرسه نیروگاه اتمی در بوشهر گفت: سازمان انرژی اتمی همواره مدرسه‌های خاصی را در کشور تاسیس و در این استان نیز مدرسه‌ای با امکانات مناسب با هدف کمک به توسعه آموزش استان احداث کرده است.

گراوند ادامه داد: نظر استان بوشهر مبنی بر اداره این مدرسه به صورت هیات امنایی است و تلاش می‌شود هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از اقدام سازمان انرژی اتمی استقبال می‌کند گفت: سازمان انرژی اتمی تلاش می‌کند زمینه تربیت نخبگان در استان فراهم شود و این کار به نفع استان است.

گراوند یادآورشد: براساس برنامه‌ریزی‌ها همه معلمان مدرسه نیروگاه اتمی از درون استان تامین می‌شود.

وی در خصوص الحاق زمین‌های مربوط به نیروهای مسلح به استان بوشهر گفت: واگذاری زمین‌های مربوط به نیروهای مسلح باید در کمیسیون ماده پنج مطرح و توافق لازم به صورت قانونی انجام شود.

استاندار بوشهر گفت: براساس تفاهم صورت گرفته با نیروهای مسلح هیچ زمینی نباید به شکلی واگذار شود که در آینده مشکلاتی را برای مردم بوجود آورد.

وی تاکید کرد: برای ارتباط با رسانه‌ها هیچ خط کشی بین رسانه‌ها و مدیریت استان وجود ندارد و از انتقاد و نقطه نظر همه رسانه‌ها استفاده می‌کنیم.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.