دکتر محمود نوری شادکام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت کار اصناف و ادارات از دیروز / شنبه / در سطح استان ، رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را از شهروندان خواستار شد.

وی اظهار داشت: مردم در دو ماه گذشته همکاری و همدلی خوبی با مسوولان بهداشتی و درمانی استان داشته اند که توانستیم  به مرحله مدیریت و کنترل کرونا برسیم.

وی با بیان اینکه مردم باید برخی نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند به توصیه های خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز به کار بیشتر اصناف ، مردم باید در هنگام مراجعه به مراکز خرید فاصله ۱.۵ تا ۲ متر را همچنان جدی گرفته و رعایت کنند.

دکتر نوری شادکام اضافه کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید حتما رعایت شود وجود تهویه هوا و جریان آزاد هوا در محل فعالیت و کار است زیرا رعایت نکردن این امر می تواند منجر به انتقال بیماری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد سومین نکته بهداشتی را استفاده از ماسک پس از خروج از منزل اعلام کرد و افزود: استفاده از ماسک می تواند هم از ابتلای دیگران و هم ابتلای خود فرد به کرونا جلوگیری کند.

وی چهارمین و آخرین نکته را شست و شوی مکرر دست ها و لمس نکردن چشم ، دهان و بینی با دست های آلوده بیان کرد و گفت: شروع به کار مشاغل و توجه به معیشت مردم ضروری است اما نکته مهمی این است که باید به نکات بهداشتی توجه کرد تا مشکلی   پیش نیاد.

نوری شادکام  ادامه داد: متاسفانه از امروز که یکسری به خیابان های شهر یزد زدم مشاهده کردم مغازه ها شلوغ است و مردم فاصله مطلوب را هنگام خرید رعایت نمی کنند و  از هر ۱۰ تا ۱۵ نفر فقط یک نفر از ماسک استفاده می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.