علی فرهادی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: همچنین تاکنون ۷۰۰ هزار ماسک خریداری شده که از این تعداد ۵۰۰ هزار عدد در اختیار کادر درمانی قرار گرفت و  ۲۰۰ هزار عدد نیز از طریق مراکز بهداشتی و درمانی بین مردم توزیع شد.

وی با تقدیر از همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی  جهت تامین اقلام حفاظتی پرسنل درمانی  اظهار داشت:‌ ۶۶ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک n۹۵ برای حفاظت از پرسنل درمانی و ارایه دهندگان خدمت تهیه شد که بخش عمده ای از آن با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی لرستان و یک چهارم قیمت بازار، از طریق وزارت دفاع خریداری شد.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد خرید لباس های حفاظتی کادر درمان عنوان کرد: تاکنون ۳۰هزار دست لباس حفاظتی (فضایی) تهیه شده که از این تعداد ۷۰۰ دست به صورت رایگان  توسط هیات امنا تامین و ۲۹ هزار و ۳۰۰ دست  دیگر خریداری شده است.

فرهادی افزود:  تعدادی از این لباس ها یکبار مصرف هستند و تعداد زیادی دیگری از آنها لباس های کلاس ۵ تا ۶ هستند که با قیمت ۱۹۰ هزار تومان برای هر دست در اختیار افرادی قرار گرفته شده است که مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا درارتباط هستند.

وی افزود: همچنین پنج دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) نیز با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار مراکز قرار داده شده است.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد:‌تا کنون ۳۰ هزار لیتر موادضدعفونی، ۴۰ هزار عدد ژل، ۳۰۰ هزار جفت دستکش، ۱۵ هزار گان ضد آب، ۱۰ هزار شیلد (محافظ صورت) و ۱۰ هزار کاور کفش از طریق ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی تهیه و  بین مراکز درمانی و بهداشتی توزیع شده است.

فرهادی ابراز داشت: علاوه بر تجهیزات خریداری شده برای مراکز بهداشتی درمانی، یک میلارد و ۷۰۰ میلیون تومان جهت خرید تجهیزات و سایر هزینه های مرتبط در اختیار معاونت های دانشگاه، شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها  قرار داده شد.

وی با اشاره به توزیع روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک در لرستان تصریح کرد: ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی به میزان لازم جهت توزیع در اختیار داروخانه های دولتی  قرار داده شد و مشکل کمبود ماسک هفته آینده در استان برطرف می شود.

 با اضافه شدن ۴۳ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان مجموع بیماران مبتلا به این ویروس تا دهم فروردین ماه به ۶۸۰ نفر رسید که تاکنون ۴۸ نفر از این افراد جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.