محمدعلی طالبی شنبه شب در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری افزود: در ایام تعطیلات مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد فعالیت مجازی آموزشی کادر آموزش و پرورش و معلمان استان بودیم این رویکرد باعث شد تا فرایند آموزش در استان تعطیل نشود.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی‌هایی که برای دانش آموزان ساکن مناطق محروم استان وجود دارد، در برخی مکاتبات مردمی که با استانداری صورت می‌گرفت و همچنین برخی از معلمان اعلام کردند که برخی والدین گوشی تلفن همراه هوشمند یا دسترسی به اینترنت ندارند و چنین ادعا می‌شد که تا ۳۰ درصد دانش آموزان در تعطیلات هیچ گونه ارتباط آموزشی نداشته‌اند.

طالبی تصریح کرد: گزارش‌های آموزش و پرورش نشان می‌دهد که با وجود برخی کاستی‌ها، عملکرد استان در زمینه آموزش مجازی قابل قبول بوده و نسبت به سرشماری و آمارگیری دانش آموزان اقدام شده است.

استاندار یزد همچنین از شهرداری و شورای شهر که دغدغه‌مندانه و داوطلبانه در امور مختلف اجتماعی و فرهنگی مشارکت می کنند قدردانی کرد و اظهار داشت: یکی از نکات مثبت در دوران کرونا همین تلاش و مشارکتی جمعی خیران و دستگاه‌ها مختلف در امور استان است.

وی از مسئولان آموزش و پرورش خواست برای روزهای آینده برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد تا در ادامه سال تحصیلی دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند و یادآور شد: در نشستی که فردا در تهران برگزار می شود احتمالا در ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مدارس تصمیم گیری خواهد شد.

طالبی گفت: در استان بستری‌ مبتلایان به کرونا روندی رو به کاهش را نشان می‌دهد اما بازگشایی اصناف نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که در اردیبهشت روندی متفاوت را طی کنیم ولی در صورت ادامه روند کاهشی فعلی پیش بینی می‌شود تا نیمه اردیبهشت شرایط برای بازگشایی مدارس فراهم شود اما همه چیز منوط به اتفاقات هفته آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: از پنجم اسفندماه سال گذشته مدارس استان تعطیل شد، اما فرایند آموزش تعطیل بردار نیست و از هشتم اسفندماه آموزش‌های مجازی آغاز شد.

عباسعلی دانافر ادامه داد: تا اسفندماه بیش از ۸۰ درصد مباحث درسی تقریبا تدریس شده بود و بقیه دروس باقی مانده نیز به صورت مجازی انجام شده که پیش بینی پیشرفت  ۹۰ درصد مطالب درسی در همه مقاطع مورد انتظار است.

وی افزود: پرسنل آموزش و پرورش استان یزد جهاد فرهنگی را شروع کردند و در خدمت دانش آموزان هستند و به صورت غیرحضوری و به طور جدی مباحث درسی دنبال شده و در بررسی انجام شده بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان از این آموزش‌های مجازی بهره‌مند شدند.

دانافر گفت: با فعالیت با شبکه مجازی آموزشی دانش آموزی (شاد) که برای حفظ پویایی و تحرک برای یادگیری دانش آموزان برنامه ریزی شده، فعالیت آموزشی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در زمینه مشارکت‌های خیری نیز استان یزد جزو پنج استان برتر کشور انتخاب شده و در زمینه تولید ماسک توسط کانون‌های تربیتی و سازمان دانش آموزی بیش از ۴۰ هزار ماسک تولید شده است.

مدیرکل آموزش و پرور استان یزد اظهار داشت: حدود ۱۴ و نیم میلیارد ریال از طرف وزارت آموزش و پرورش برای بهداشت مدارس پرداخت شد که در بیش از ۱۵۰۰ مدرسه استان موارد بهداشتی رعایت و همچنین با کمک شهرداری یزد تمام مداس ضدعفونی شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز سلامت دانش آموزان را در اولویت دانست و گفت: با توجه به سرشماری انجام شده نزدیک به ۳ هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی هیچ گونه دسترسی به فضای مجازی نداشتند که برنامه‌ای مدون در قالب جهادی فرهنگی تهیه شد و برای بیش از ۱۵۰۰ نفر از این تعداد که دستگاه تصویری در منزل داشتند سی دی تهیه شد.

لیلا بهادرزاده افزود: بقیه این تعداد هیچ گونه وسیله الکترونیکی نداشتند که درسنامه مکتوب و به زبان بسیار ساده تهیه شد و در دسترس این تعداد قرار گرفت و با افتخار اعلام می کنیم در حوزه ابتدایی لحظه به لحظه با دانش آموزان همراه هستیم و جهاد فرهنگی در آموزش همراه با نشاط و شادابی تداوم دارد.

در پایان این نشست اعضا شورا پیشنهادات خود را مطرح و مواردی از جمله الزام مشارکت اداره اتباع و مهاجران خارجی استان برای پیگیری وضعیت تحصیلی بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز اتباع در استان و اختصاص سهمیه اینترنت رایگان به همکاران آموزشی و خانواده‌های دانش آموزان، حمایت فرمانداران و شهرداران در زمینه تامین لوازم بهداشتی مدارس، بهره مندی از ظرفیت علوم پزشکی و هلال احمر برای ساماندهی آموزش‌های لازم به مجموعه آموزش و پرورش و دانش آموزان مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.