فرمانداربافق در این ویدئو کنفرانس گفت: با توجه به طولانی شدن زمان تعطیلات و فشارهای اقتصادی زیادی که به اقشار مختلف وارد شد، افراد در تماس‌هاس تلفنی و یا حضوری درخواست دارند، هرچه زودتر محدودیت‌ها رفع شود و حتی برای برخی از این افراد امرار معاش سخت شد.

محمد زاده‌رحمانی افزود: همچنین با توجه به اینکه بافق کی از ورودی‌های استان یزد محسوب می‌شود آمادگی همکاری با مصوبات استانی هستیم .

همچنین فرماندار خاتم اظهار کرد : محدودیت‌های ورود و خروج طبق مصوبه ستاد استانی اجرا شد و با تمهیداتی که توسط شبکه بهداشت و درمان صورت گرفت، ۱۰۰درصد خانواده‌ها غربالگری شدند.

فرجام فاضلی افزود: این شهرستان کمترین بیماری کرونا در استان را دارد به نحوی که شش نفر در بخش مرکزی خاتم مبتلا به کرونا شناسایی شدند و در بخش مروست و روستاها هیچ گونه بیماری گزارش نشد.

وی ادامه داد: از مجموع افراد مبتلا یک نفر مرد و پنج نفر زن بودند که به دلیل مراوده خانوادگی که با یزد داشتند به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی و قرنطینه خانوادگی، بیمار شدند است.

فرماندار ابرکوه هم اظهار کرد: در مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی و ایستگاه‌های کنترل بازرسی با جدیت انجام شد و به نقاهتگاه ایجاد شده  مراجعه نشد.

محمد کاظمی نسب ادامه داد: اصناف تقاضا دارند مباحث معیشتی آنها در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه در ماه های آینده بیش از ۲ هزار نفر برای برداشت و کشاورزی محصول به این شهرستان سفر می کنند در حال تهیه آیین نامه‌های بهداشتی هستیم تا موارد لازم رعایت و باعث توقف فعالیت‌های کشاورزی نشود.

همچنین فرماندار اردکان گفت: این شهرستان یکی از اولین مناطق استان بود که برخی شهروندان آن به کرونا مبتلا شد و از مجموع ۶۰۳ فرد بستری،آزمایش ۲۱۱ نفراز لحاظ ابتلا به کرونا مثبت اعلام شد.

 بهروز شهابی زاد اجرای طرح غربالگری در مهمانشر اردکان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود:  از مجموع افراد بستری ۲۸۹ نفر زن بودند که از این ۲۳۰ نفر از جمله زنان خانه دار بودند.

فرماندار میبد یادآور شد: در روزهای گذشته ستاد تعاون اجتماعی با محور خیران، هیات مذهبی و اقشار مختلف تشکیل شد که در این مدت کم بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک به اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شد لذا می‌طلبد در ایام پساکرونا افراد متضرر مورد حمایت قرار گیرند.

حسین فلاح ادامه داد: همچنین آسیب شناسی انجام گیرد که به عنوان مثال برخی از بانک‌ها در میبد حبابی شیشه ای برای خود درست کرده و حتی پاسخگوی تلفن هم نیستند و برخی از آسیب‌ها باید اصلاح شود .

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ نفر در مرکز درمانی شهرستان بستری هستد و ۲۶ نفر هم فوت کردند.

همچنین محمدمهدی خانی زاده بهابای ، فرماندار بهاباد در ویدئو کنفرانس گفت: غربالگری در شهرستان ۱۰۰  درصد انجام شد و در مناطقی که با شیوع کرونا مواجه بودیم کنترل و پایش با جدیت بیشتری صورت گفت که باعث شد روند بیماری تثبیت شود.

به گفته فرماندار مهریز به دلیل همراهی دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردمی آمار مبتلایان به ۲۴ نفر رسید که ۱۹ تن مرد و بقیه زن هستند.

رضا زارع زاده مهریز افزود: با توجه به تمهیدات ستاد ملی برخی افراد با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده  بیش از یک ماه است که نتوانستند به منازل ییلاقی خود سربزنند لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود که این رفت و آمد باعث مشکل نشود.

وی اضافه کرد، همچنین محصول برخی شیرینی فروشی ها و یا مرغ و ماهی ه برای ایام نوروز تهیه شده بود تاریخ مصرف دارد به دلیل تعطیلی‌ها بلا استفاده مانده و ممکن است در ایام پیش رو در فروشگاه‌های بین راهی و یا رستوران‌ها عرضه شود لذا می‌طلبد ماموران مراکز بهداشت جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: دفاتر ازدواج مهریز در این مدت تعطیل بود، یکی از خانواده‌ها به دفترخانه‌ای در یزد مراجعه کرد، متاسفانه بیماری کرونا به آنها سرایت کرد و اگر قرار باشد ثبت ازدواج محدود شود باید در همه مناطق یکسان باشد.

فرماندار  تفت نیز گفت: با توجه به شروع به کار برخی واحدهای بزرگ صنعتی مقرر شد تست غربالگری از همه کارکنان انجام شود، واحدهای کوچک در قرارداد با پزشکان ، نسبت به اخذ  کارت سلامت برای نیروهای خود اقدام کنند که در بررسی‌های انجام شده در روزهای گذشته ۶ مورد مشکوک به کرونا شناسایی و به یزد معرفی شدند.

علیرضا نوکار افزود: برای تعداد زیادی از دامپروری‌ها و گلخانه‌ها کارت تردد صادر شد و برای خرده مالکان نیز کارت تردد موقت و یک روزه صادر می‌شود و اصلی ترین مشکل روستاهای ییلاقی است که افراد سالخورده در آن زندگی می‌کنند.

به گفته وی دیروز در مسیر کمربندی یزد به تفت بیش از ۹ هزار دستگاه خودرو تردد کردند که چهار هزار خودرو خانوادگی بود و  به یزد بازگردانده شدند و بقیه عبور کردند.

همچنین معاون فرمانداری اشکذر اظهارداشت: ۴۰۰ واحد صنعتی بزرگ و متوسط در این شهرستان فعالیت دارد که با توجه به فعالیت‌های هفته آینده باید حتما کارت سلامت دریافت کنند، همچینن تعداد زیادی از اتباع خارجی در گلخانه‌های شهرستان فعالیت دارند که پایش صورت گرفت و مشکلی نبود.

مصطفی پوردهقان افزود: بخش عمده فراورده کشتارگاه های استان یزد در اشکذر تولید می‌شود که در بررسی دامپزشکی چندین مورد مشکوک گزارش شد که از کارکنان کشتارگاه‌ها بودند لذا از دامپزشکی استان تقاضا داریم تعداد نیروهای نظارتی بیشتری را در این زمینه به کارگیری کند.

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس  به  چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید.

کیانوش جهانپورافزود: از دیروز تا امروز( ۲۱ فروردین) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴  بیمار  جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند و  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که  تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.