در اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: بر اساس مصوبه ستاد مبنی بر تمدید اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و دستور استاندار  برای پیشگیری از خطر شیوع کرونا ، تعطیلی تمامی واحدهای صنفی غیرضروری، مجتمع‌های تجاری و پاساژها تمدید شد و واحدهای صنفی ضروری موظف به تامین کالاهای اساسی شهروندان هستند.
بر این اساس نانوایان، قصابان، عطاری‌ها، فروشگاه های عرضه برنج و حبوبات، میوه فروشی‌ها ، عمده فروشان موادغذایی، لبنیاتی ها و سوپرمارکت ها و مرغ و ماهی فروشی‌ها، تجهیزات پزشکی، خواربار فروشان (به جز آجیل فروشان)، آپاراتی‌ها، آژانس‌های تاکسی تلفنی و فروشگاه‌های بزرگ در این مدت مجاز به ارائه مواد غذایی و بهداشتی هستند.
 در اطلاعیه تاکید شد، در صورت بی‌اعتنایی و رعایت نکردن واحدهای صنفی مشمول تعطیلی ، با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی می شود.

استان یزد ۵۰ هزار واحد صنفی دارد.

بر اساس اخبار منتشره در رسانه های یزد به نقل از سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در  استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون سه هزار و هفت نفر با علائم تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کردند که یک هزار و ۱۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند .

همچنین در این مدت هزار و۹۷۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان  ترخیص شدند و ۱۳۶ تن هم به دلیل ابتلا به این بیماری  فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.