با شیوع بیماری کووید ۱۹ که دیماه سال گذشته برای نخستین بار در شهر ووهان چین و سپس در ۲۹ بهمن ماه امسال برای اولین بار در قم مشاهده شد و با گسترش آن اغلب کسب و کارها نه تنها در ایران بلکه در جهان تحت تاثیر این چالش بهداشتی قرار گرفت ، مسوولان استان یزد برای اطمینان خاطر فعالان اقتصادی تصمیم یادشده را در این ارتباط اتخاذ کردند.   

در نسخه ای از اطلاعیه که امروز در اختیار ایرنا گذاشته شد، آمده است: به پیشنهاد دادگستری و تصویب ستاد ، در حمایت از کسبه و فعالان خوش‌ حساب اقتصادی، در صورت نبود تامین موجودی حساب این افراد به جهت شرایط خاص ناشی از شیوع کووید ۱۹، چک‌های آنها برگشت نخواهد شد. 

بدیهی است رییسان شعبه ها با نظارت شورای هماهنگی بانک‌ها مکلف هستند از طریق تماس با صاحب حساب و بررسی سوابق خوش حسابی و عنداللزوم استعلام از اتحادیه‌های صنفی شرایط لازم را در این رابطه احراز و اقدام مقتضی را انجام دهند.

همچنین عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا امروز ( یکشنبه )  در گفت و گو با ایرنا گفته بود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری و صیانت از سلامت مردم و کسبه ، همه صنوف به استثنای واحدهای تامین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان تا پنجم فروردین‌ماه‌ ۱۳۹۹ استان تعطیل شد.

 فخرالسادات خامسی هامانه افزود: نانوایی‌ها، بنکداران، ‌فروشگاه‌های بزرگ و عمده فروشی مواد غذایی، خواربارفروشی  به جز آجیل فروشی ، فروشندگان لوازم طبی، ‌آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، قصابی‌ها، لبنیات و سوپرمارکت ها، مرغ و ماهی، میوه فروشی‌ها، عطاری‌ها، فروشندگان برنج و حبوبات، دفاتر تاکسی تلفنی، آپاراتی‌ها و تعمیرات ماشین کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی، همچنین فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های تعاونی مصرف در این مدت صرفا مجاز به ارائه کالاهای مواد غذایی و بهداشتی هستند و اعتبار بن‌های خرید کالای کارکنان دولت تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

در مرحله نخست تعطیلی بازار طرح یادشده از چهارشنبه هفته قبل به مدت چهار روز در استان یزد اجرا شد و هدف از این اقدام پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در میان مردم  است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.