حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این روز در شهر یزد به عظمت و نقش این قیام در تاریخ انقلاب اشاره کرد و افزود: مردم همیشه در صحنه با قیام خونین خود علیه رژیم ستم شاهی برگ زرینی در تاریخ افتخار این استان افزودند.  

وی ادامه داد: باید قیام دهم فروردین را روزی ماندگار، تعیین‌کننده و اوج ولایتمداری ، بصیرت، ایستادگی مردم مسلمان این دیار و نقطه عطفی در تاریخ تحول کشور و استان بدانیم که نقشی بی‌بدیل در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن به وجود آورد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد اظهارکرد: مردم فداکار در این روز سرنوشت‌ساز با رهبری‌های حضرت امام‌خمینی ( ره) و هدایت‌های مدبرانه سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی (ره) با حضور و اجتماع باشکوه خود در مسجد حظیره،  انزجار خود را از شاه ابراز کردند.

فخرالدینی با بیان اینکه بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام‌الله در فرهنگ‌سازی ارزش‌های انقلاب در بین مردم و نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است،  تبیین ابعاد این قیام توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی و همکاری رسانه‌ها را خواستار شد.

وی بیان کرد: باید مردم به خصوص نسل جوان را به نحو مناسبی در جریان تاریخ انقلاب  و نقش مردم یزد در پیروزی نظام  قرار دارد تا این روزهای تاریخ ساز هیچگاه از ذهن مردم و جوانان محو نشود.

مردم یزد دهم فروردین ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم قیام مردم تبریز در اعتراض به رژیم ستم شاهی به خیابان‌ها آمدند و رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان از سوی ماموران رژیم به شهادت رسیدند.

در این روز ، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی به یاد چهلم شهدای قیام تبریز در مسجد روضه محمدیه(حظیره) سخنرانی کرد و  مردم بعد از این سخنرانی از مسجد تا چهار راه امیرچقماق تظاهرات کردند و شعارهای درود بر خمینی (ره) و مرگ بر شاه سر دادند.

ماموران رژیم، تظاهرات مردم را به گلوله بست و چهار نفر به شهادت رسیدند و از آن سال به بعد یزدی‌ها هر سال در دهم فروردین مراسمی به یاد چهار شهید این روز و قیام مردم برگزار می‌کنند که امسال به خاطر بیماری کرونا این آیین لغو شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.