در پی انتشار برخی مطالب در فضای مجازی اردکان مبنی بر ضرورت تعطیلی واحدهای تولیدی این شرکت ، ناصر تقی زاده روزشنبه در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت تشدید اقدامات پیشگیری   برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

وی افزود: این مجتمع با اتخاذ تدابیر لازم از جمله کاهش تعداد کارکنان در هر نوبت کاری و کنترل و نظارت کامل بر وضعیت جسمی و سلامتی آنها با استقرار تیم های مجهز پزشکی و بهداشتی،  همچنان به روند تولید و فعالیت واحدها ادامه می دهد .
وی  متوقف کردن خطوط تولید را در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار و تلاش است جایز ندانست و در عین حال حفظ سلامتی کارکنان را از جمله اولویت های اصلی مجتمع برشمرد.

تقی زاده تصریح کرد: این روزها بیش از هر زمان دیگری مدیریت بحران نمود پیدا کرد، و باید با اتخاذ تدابیر منطقی و به دور از احساسات، هم با این بیماری مقابله کرد و هم به فکر اقتصاد کشور بود . 
وی بار دیگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به سال جهش تولید اظهار داشت: اکنون بسیاری از  واحدهای صنفی و تولیدی تعطیل است و مشخص نیست این شرایط تا چه زمانی  ادامه خواهد داشت .

به گفته مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو، بنابر این نباید  به گونه ای عمل کرد که بعد از پایان این بحران با بحران دیگری چون رکود اقتصادی مواجه شویم زیرا کرونا دیر یا زود به یاری خدا و همکاری مردم به ویژه تلاشگران سنگر تولید پایان می یابد اما نمی خواهیم به دست خود بحران  دیگری (اقتصادی) ایجاد کنیم . 
وی یادآورشد : از هنگام شیوع این بیماری شرکت با تمام توان و امکانات خود عملیات مقابله و نظارت بر کنترل کارکنان و اماکن را آغاز کرد و یکی از مهمترین اقدامات، انجام الزامی آزمایش خون  و معاینه پزشکی همه کارکنان در محل کار است،تاکنون موارد جدی آلودگی و سرایت در بین کارکنان مشاهده نشد و در عین حال کار تولید هم متوقف نگردید .
تقی زاده گفت: همه کارکنان هنگام بازگشت از مرخصی و پیش از شروع کار مکلف به انجام معاینه پزشکی هستند و در صورت سلامتی کامل اجازه ورود به مجتمع  را دارند و چنانچه علایم کرونا در آنها مشاهده شود بدون استثنا با هزینه شرکت تحت درمان قرار می گیرند .

وی تاکید کرد: تمامی پیمانکاران نیز مکلف شدند هزینه درمان کارکنان و خانواده آنها را متقبل شوند . 
این فعال بخش معدن گفت: علاوه بر تجهیز نقاهتگاه اضطراری شهر اردکان با ۱۰۰ تخت برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا ، از ۲۷ اسفند با تشکیل ۱۵ گروه مکانیزه و مجهز به لوازم و وسایل ضدعفونی کننده با هماهنگی ستادهای محلی اقدام به اعزام این گروها به شهرهای اردکان ، عقدا، میبد ، بهاباد و روستاهای مجاور شد تا نسبت به ضد عفونی مکان های عمومی این مناطق اقدام کنند.

تقی زاده یادآور شد: به همین منظور تاکنون با تهیه ۱۳ دستگاه تانکر ، ۲۵ دستگاه ماشین آلات  مجهز به وسایل ضدعفونی کننده ، ۲۵ تن مواد ضد عفونی مایع و جامد، و ده ها هزار عدد ماسک و دستکش و توزیع آن ،پاکسازی اماکن عمومی اقدام کردیم .
تقی زاده  افزود: ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی نیز برای مقابله با کرونا به مراکز نظارتی و پزشکی استان یزد و شهرستان اردکان اهدا شد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از بزرگترین شرکت‌های تولید سنگ آهن کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی توانست زنجیره تولید را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند.
این شرکت از پیشگامان بومی سازی و استفاده از فناوری های روز در ساخت قطعات صنعتی است و بر اساس اهداف و برنامه ریزی های پیش بینی شده در زمینه کاهش وابستگی به خارج از کشور گام های اساسی برداشته است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.