ابراهیم سلمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمارها ، ۳۸ درصد مبتلایان بالای ۶۰ سال، ۳۵ درصد ۱۶ تا ۴۵ سال و بقیه هم از افراد گروه سنی ۴۶ تا ۶۰ سال هستند و در مجموع ۹۴ درصد مبتلایان استان ساکنان شهرها و بقیه در روستاها سکونت دارند.

در حال حاضر از یک  میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معیت استان ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها ساکن هستند. 

سلمانی با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه‌ در استان یادآور شد: در حال حاضر نقاهتگاه های اردکان و  میبد به ترتیب با ۵۰  و ۴۰ تخت و نقاهتگاه شهر یزد هم با ظرفیت ۵۳ تخت از آغاز سال ۱۳۹۹ برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران فعالیت دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان کرد: تاکنون ۶۷ نفر از مبتلایان در نقاهتگاه میبد پذیرش شدند که ۲۸ نفر پس از سپری کردن دوران نقاهت مرخص شدند.

به گفته سلمانی همچنین در نقاهتگاه اردکان ۲۵ نفر بستری بودند که تعدادی بعد از بهبودی مرخص شدند و چهار نفر هم در نقاهتگاه شهر یزد پذیرش شدند که بعد از سپری کردن دوران نقاهت ترخیص شدند.

وی گفت: شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون موثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و مردم برای تحقق ریشه‌کنی آن  از حضور در سطح شهر خودداری کنند و در خانه های خود بمانند و مسوولان را در پیشگیری از این بیماری یاری کنند..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.