ابراهیم سلمانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ابتلای  ١٧١ نفر در استان مثبت گزارش شد و امروز  جواب آزمایش  ٦٦ نفر  دریافت شد که از این تعداد  ٢١ نفر مثبت بود.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اطهار کرد: تاکنون ٢٠ تن به دلیل ابتلا به کووید ١٩ در استان جان باخته‌اند.

 سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا در یزد با اشاره به تعطیلات پیش‌رو از هم استانی‌ها خواست، از رفت و آمدهای‌های برون و درون شهری و نیز خریدهای شب عید خودداری کنند،تا چرخه ابتلا قطع شود.

  پیش بینی شد که تعداد مبتلایان در استان یزد تا اواسط هفته آینده ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد که یکی از دلایل آن کم توجهی برخی افراد به ماندن در منزل، استفاده نکردن از وسایل ضدعفونی و کمبود ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی است

همچنین در این مدت تعداد آزمایشگاه های تشخیص انواع بیماری های تنفسی در کشور و استان یزد افزایش یافت و ظرفیت بیماریابی رو به افزایش است. 

به نظر می رسد تا پایان فروردین ماه بیماری کرونا کاملا مهار و مردم زندگی عادی خود را آغاز کنند.  

دی ماه گذشته برای نخستین  بار بیماری کرونا در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد  که تاکنون تعدادی از شهروندان ۱۱۰ کشور به آن مبتلا شدند  و نخستین مورد آن در ایران ۳۰ بهمن ماه ۹۸ رسما گزارش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.