اسلام افشون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد بالغ بر هزار و ۷۵ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود ۷۳ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

وی عنوان کرد: به همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها بالغ بر هزار و دو میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۶۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد بیان کرد: در اسفند ماه سال گذشته ۳۴ مددجو جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که برای رهایی این ۳۴ محکوم مبلغ ۲۴۷ میلیارد ریال نیاز بود که مبلغ ۲۳۲ میلیارد ریال از این مبلغ از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

افشون ادامه داد: هم اکنون ۲۲۵ زندانی به دلایل جرایم غیرعمد مالی در زندان استان هستند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۷۴۵ میلیارد ریال است که مبلغ ۱۴۷ میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش این ستاد شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ شده و برای آزادی آنها مبلغ بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

وی با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار داشت: هم اکنون بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۵۵ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به زحمات کارکنان این ستاد در سال گذشته گفت: خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ این ستاد موفق به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ بیش از ۴۲ درصد افزایش آزادی داشته‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1390482
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.