بنا بر اعلام روزشنبه وزارت بهداشت ،یزد با توجه به تعداد مبتلایان به کرونا از لحاظ جمعیت ( یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) چهارمین استان آلوده کشور به این ویروس اعلام شد، بهتر است مردم در خانه های خود بمانند و  هموطنان ما هم از سایر استان ها به این منطقه سفر نکنند، تا به کرونا مبتلا نشوند. 

ایراهیم سلمانی بعداز ظهر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت هزار و ٩٧٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، هزار و ٧١ نفر(۵۴ درصد) پس از بهبودی ترخیص شدند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد بستری نمونه هزار و ٢٦٤  نفر تهیه و برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آزمایش  ۶۴۱ نفر به کرونا مثبت قطعی اعلام شد.

این مسوول اظهار کرد: تاکنون ۵۹ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که از این تعداد ۲ نفر مربوط به شبانه روز گذشته( ظهرجمعه) است .

سلمانی به آغاز سال جدید اشاره کرد و از  مردم خواست برای پیشگیری از کرونا از دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی صرف‌نظر کنند و در خانه های خود بمانند.

همچنین  به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، همکاران حوزه بهداشت استان برای سلامتی مردم از جانشان دریغ نمی‌کنند، بهترین قدردانی از آنها همکاری ، رعایت بهداشت و ماندن در خانه‌هاست تا هم از جان خویش مراقبت کنند و هم از خستگی مدافعان سلامت بکاهند.

دکتر محمدرضا میرجلیلی در پیامی به مناسب آغاز سال جدید نوشت: بی‌شک گذران ایام نوروز در خانه‌ها، پرهیز از دید و بازدید و میهمانی‌ها، خودداری از سفر و جابه جایی‌ غیرضروری شهری تنها راه تضمین آینده‌ است که هر یک از ما برای خود و خانواده ترسیم کرده‌ایم.

همچنین آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد در پیامی تاکید کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنان در منزل بمانند و تابع مقررات باشند و  وظیفه ما نسبت به زحمت نیروهای درمانی استان، رعایت مسائل بهداشتی و اجتناب از سفرهای غیرضروری است.

همچنین تمامی واحدهای صنفی استان به جز توزیع کنندگان کالاهای اساسی با تصویب ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان یزد تا ۱۵ فروردین تعطیل شد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت روند بیماری در ۱۳ استان کشور رو به کاهش است و در صورت رعایت موارد بهداشتی از جمله ماندن در منزل، پرهیز از سفر  و شستن مرتب دست و صورت با آب صابون  و خودداری از حضور در مراکز پرتجمع می توان ظرف ۲ هفته آینده بیماری را کنترل کرد و در صورت بی توجهی شاهد پیک و اوج بیماری خواهیم بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.