سرهنگ عباس جوکار روز پنجشنبه در گفت  و گو با ایرنا افزود: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ماسک با همکاری افراد خیر تامین می شود و دوخت ماسک داوطلبانه و با همکاری  خواهران بسیجی انجام می شود.

وی ادامه داد: در قدم اول بر حسب نیاز کارکنان درمانی و پزشکی ، ماسک ها، تحویل بیمارستان شد و  روزهای آینده نسبت به  توزیع آن در برخی مناطق اقدام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد ، دیگر فعالیت را  توزیع یک هزار بسته معیشتی شامل روغن، برنج، تن ماهی و گوشت سفید و قرمز بین نیازمندان این شهرستان ذکر کرد.

جوکار اظهار کرد: هزینه هر بسته حدود پنج میلیون ریال است که بودجه آن توسط سازمان بسیج تامین شد که این کار در آینده ادامه پیدا می‌کند.

وی همچنین به تداوم عملیات گندزدایی و ضدعفونی مراکز عمومی ، پایگاه‌ها ،سطح معابر و خیایان‌ها به صورت منظم و مستمر خبر داد.   

همچنین جانشین سپاه الغدیر یزد ۲۶ اسفندماه جاری به ایرنا گفته بود: نیروهای مقاومت بسیج استان تولید روزانه پنج هزار عدد ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی و مردم را آغاز کردند.

سرهنگ حسین زارع کمالی افزود: این ماسک‌ها توسط کارگاه‌های خانگی زیرپوشش به همت بانوان و با همکاری پایگاه‌های مقاومت تولید می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بین مراکز بهداشتی و درمانی ، مردم مناطق حاشیه و کم برخوردار سطح شهر در توزیع ماسک در اولویت هستند و 

روزهای آینده بر حسب نیاز  نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های دیگر تولیدی و توزیعی تجهیزات بهداشتی اقدام می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان یزد تاکنون ۵۴ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد هفت نفر مربوط به شبانه روزگذشته (تا ظهر چهارشنبه) است .

در این مدت هزار و ٧٤٩ نفر با علایم مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه یک هزار و ۵۶  نفر جهت تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد که تاکنون ۴۷۱ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.