رمضان باقری چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: هر بسته شامل حبوبات، روغن، برنج، ماکارونی، مرغ و گوشت است و با همکاری فرمانداری و جمعی از نیکوکاران تهیه و تلاش شد تا پیش از آغاز سال نو در اختیار خانواده های نیازمند قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا این نهاد سبدهای غذایی را بسته بندی و تحویل مراکز نیکوکاری شهرستان داد تا از این طریق بین مددجویان توزیع شود و مددجویان به اداره مراجعه نکنند.

وی افزود: توسعه فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی و مشارکت بیشتر مردم در محرومیت‌زدایی و سازماندهی  کمک‌های خیری در فقرزدایی، از برنامه‌های اصلی این نهاد است.

هم اکنون ۶۰۰ خانوار شامل هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بهاباد هستند که از خدمات این نهاد استفاده می کنند .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

همچنین امسال مردم نیکوکار استان در جشن نیکوکاری ، ۸۲ میلیارد ریال نقدی و غیرنقدی به نیازمندان استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به پارسال ۲۰ میلیارد ریال افزایش دارد.

جشن نیکوکاری با شعار «عید را به خانه‌هایشان ببریم» از طریق شیوه‌های نوین به‌صورت غیرحضوری با مشارکت خوب مردم برگزار شد و  هدف‌گذاری کمیته امداد استان یزد در جشن نیکوکاری، تامین بسته‌های حمایتی عیدانه با مشارکت مردم و توزیع در بین خانوارهای زیرپوشش است.

این جشن هر سال در آستانه سال نو با هدف گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و همدلی در جامعه و تامین مایحتاج شب عید ایتام و نیازمندان برگزار می‌شود.

حدود ۵۰ هزار نفر در یزد از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان برخوردار هستند.

جمعیت استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که بر اساس تازه ترین آمارها ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند که جمعیت عشایری  حدود  ۱۰ هزا نفر است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.