حجت‌الاسلام محمد شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد بحران نهادهای حوزوی برای برنامه‌ریزی و مبارزه با بیماری کووید ۱۹ تشکیل شد و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این راستا انجام می شود.

وی ادامه داد: حضور طلاب در ۳۵۰ نانوایی و ارائه آموزش رعایت امور بهداشتی به نانوایان، توزیع مواد ضدعفونی و نصب بنرهای آموزشی چگونگی تهیه و نگهداری نان توسط مشتریان نیز صورت گرفت .

به گفته این مسوول، همکاری در ضدعفونی پمپ بنزین‌ها با هماهنگی سازمان آتش‌ نشانی، شناسایی خانواده‌های ناتوان و خرید مایحتاج روزانه آنان توسط گروه‌های جهادی طلاب از دیگر اقدام‌هاست.

شمس از تداوم آمادگی حوزویان برای حضور فعال در مبارزه با این ویروس با همکاری مراکز بهداشتی و مسوولان سلامت استان خبر داد.

پنج هزار طلبه برادر و خواهر در  ۴۰ حوزه علمیه یزد تحصیل می‌کنند.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد چهارشنبه شب به ایرنا گفته بود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۵۴ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد هفت نفر مربوط به شبانه روز گذشته است .

ابراهیم سلمانی  افزود: در این مدت هزار و ٧٤٩ نفر با علایم مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه یک هزار و ۵۶ نفر جهت تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.