سرهنگ حسین زارع کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ماسک‌ها توسط کارگاه‌های خانگی زیرپوشش به همت بانوان و با همکاری پایگاه‌های مقاومت تولید می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بین مراکز بهداشتی و درمانی ، مردم مناطق حاشیه و کم برخوردار سطح شهر در توزیع ماسک در اولویت هستند و روزهای آینده بر حسب نیاز  نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های دیگر تولید و توزیعی تجهیزات بهداشتی اقدام می‌شود.

وی به اهمیت همکاری مردم با پایگاه‌های بسیج در خدمات‌رسانی به مردم و رفع نیازها در پیشگیری و مقابله با کرونا اشاره کرد.

استان یزد ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

همچنین مسوول دفتر آستان قدس رضوی یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا گفته بود: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه ،موکب الرضا (ع) با این نهاد روزانه با کمک ۲۰۰ نفر از خادمیاران ۳۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود.

دکتر محمد حسین رحیمی‌نسب افزود: تاکنون نیروهای پنج کارگاه عمومی(تجمعی) و ۴۰ گارگاه خانگی آموزش لازم را دیده و در حال تولید ماسک هستند.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا یکشنبه شب در گفت و گو با ابرنا گفته بود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون با توجه به بهبودی وضعیت عمومی ٦٢٦( ۴۵ درصد) بیمار، آنها با نظر پزشکان معالج از بیمارستان مرخص شدند که این تعداد نسبت به روز شنبه ۲درصد افزایش دارد.

ابراهیم سلمانی افزود: تاکنون هزار و ۳۹۱ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، نمونه ٧٦٧ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

در این مدت ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد فوت کردند.

تنها راه پیشگیری افراد به ابتلای این بیماری شستن مرتب دست و صورت با آب و صابون ، حضور ۱۴ روزه در منزل و حضور  نیافتن در مراکز پرتردد و پرجمعیت است که باید مردم با رعایت بهداشت فردی آن را به رفتار همگانی تبدیل کنند..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.