منصور جنتی روز شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر تجمع امروز /شنبه/ مردم این استان در جلوی بانکها بعلت تعطیلی اغلب شعب اظهار داشت: این آمار بر اساس برآورد میدانی روابط عمومی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد حاصل شده است.

به گفته وی ۷۳ درصد مراجعان به بانکهایی که امروز دایر بودند می توانستند عملیات بانکی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند اما به بانک مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: ما تعداد شعب را کم کردیم و فعالیت بانکها را به ۱۰ درصد برای هر شعب رساندیم تا هم کارکنان بانک و هم مردم از شر کرونا در امان باشند، ما نمی توانیم به دلیل سهل‌انگاری و بی مسوولیتی برخی از مشتریان، جان مردم و کارکنان خود را به خطر بیندازیم.

وی اضافه کرد: اغلب مراجعان به بانکها برای واریز پول، دریافت پول و انتقال آن مراجعه می کنند در حالیکه این امور را می توان به صورت الکترونیکی انجام داد.

جنتی تصریح کرد: وقتی از مراجعه کنندگان سوال می کنیم که این قبیل امور را می توانید در خانه انجام دهید پس چرا مراجعه کردید؟ پاسخ می دهند "بلد نیستیم یا حوصله نداریم" و حتی می گویند "نمی‌خواهیم هم یاد بگیریم"!.

وی یادآور شد: حدود ۱۵ شعبه "خود دریافت" در شهر یزد مستقر است که مشتریان می توانند برای پرداخت پول مراجعه کنند و نیازی به حضور در بانک ها نیست.

وی کاهش شعبه های بانکی را به دستور استاندار استان و برای جلوگیری از ابتلای مردم و کارکنان بانکها به ویرس کرونا اعلام کرد و اضافه نمود: کارکنان بقیه بانکها در محل کار خود حضور دارند اما از پذیرش مشتری معذورند.

رییس روابط عمومی شورای هماهنگی بانکهای استان یزد افزود: در ورودی بانکهایی هم که دایر است علمیات غربالگری مشتریان انجام میشود.

شلوغی برخی از شعب منتخب بانکهایی که امروز در شهر یزد دایر بود موجب اعتراضات گسترده در فضای مجازی این استان شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.