یزد ۱۰ شهرستان دارد.

محمد فاتحی این طرح‌ها را مجتمع های آبرسانی عقدا، غدیریک، بنستان، امام حسین(ع)، بهادران و تامین آب روستاهای شورابه، «لای لندر»، میل سفید، کذاب، هِرفَته، ابراهیم آبادو حاجی آباد زرین و طرح احداث و انتقال آبرسانی روستاهای ساغند و مُغستان به روش بی.او.تی(BOT) ذکر کرد.

 به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت آبفار استان یزد وی تصریح کرد: : حجم عملیات این طرح ها شامل  ۵۲.۴ کیلومتر اصلاح و توسعه خط انتقال و شبکه توزیع، ۱۲ باب مخزن ذخیره آب به حجم چهار هزار و ۹۰۰ مترمکعب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و ۳۶۰ مورد استانداردسازی است.

وی اضافه کرد: طرح های یادشده در شهرستان‌های  اردکان، تفت، بهاباد، اَشکذر و مهریز اجرا و به بهره برداری رسیدند.

 با بهره برداری از این طرح ها مجموع ۱۵روستا با پنجهزار و ۸۰۷ نفر جمعیت روستایی استان تحت پوشش شرکت آبفار یزد قرار گرفتند و آب آشامیدنی این مناطق تامین شد.

هم اکنون ۳۹۳ روستا بالای ۲۰ خانوار با ۲۱۷ هزار نفر جمعیت به همراه چهار شهر عقدا ، بفروئیه ، خضرآباد و مهردشت با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار نفر در آبادی های کمتر از ۲۰ خانوار زیرپوشش شرکت آبفار یزد  قرار دارند.

حمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد آنها در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند، این نسبت در جوامع پیشرفته صنعتی ۶۰ به ۴۰ درصد یعنی جمعیت شهری ۶۰ درصد  است.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.