دکتر حسین سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این تعداد تخت های بستری بخش عفونی ، ۲۸ مورد  بود که اکنون به  ۱۸۰ تخت  افزایش یافت و ۱۸ تحت اورژانس نیز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شد.

وی اظهار داشت: همچنین روزنه افزون بر ۷۰  بیمار به صورت سرپایی در کلینیک بقایی پور یزد به صورت سرپایی معاینه می‌شوند و  در ۲ نوبت صبح و عصر (۱۶ ساعت) برای خدمت رسانی به شهروندان فعال است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان هزار و ۱۱۳ نفر با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بهداشتی بستری شدند که در این مدت ۳۶۹ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

همچنین ۲۱۷ نفر در استان به بیمار ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲۳ نفر هم فوت کردند.

دی ماه گذشته نخستین مورد بیمار مبتلا به کرونا در شهر ووهان چین شناسایی شد  و آنها پس از سه ماه تلاش این بیماری را مهار کردند و دیروز تعداد فوتی ها به هشت نفر در این کشور یا ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت کاهش یافت. 

در حال حاضر پای این مهمان ناخوانده به ۱۳۰ کشور از ۲۰۰ کشور عضو سازمان ملل متحد باز شد.  

بیماری کرونا از طریق دست دادن،روبوسی و حضور در مراکز پرجمعیت از فرد به فرد منتقل می شود و تنها راه پیشگیری از آن ماندن در منزل، شستشوی مرتب دست و صورت با آب صابون،  قرنطینه افراد مبتلا در اتاق جداگانه  و پرهیز از رفت و آمد و خودداری از تردد در شهرها و روستا برای سفر ست.  

با توحه به افزایش تعداد آزمایشگاه های تشخیص  کرونا در کشور که تعداد آن بیش از ۵۰ مورد اعلام شد و سپری شدن دوره کمون آن( ۱۴ روز)، این بیماری در هفته جاری بیشتر آشکار می شود و مراکز درمانی هم شاهد افزایش مراجعه افراد مبتلا به بیماری های تنفسی به بیمارستان ها و دیگر نهادهای بهداشتی ها خواهند بود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.