به گزارش ایرنا سعید حاجیان چهارشنبه در ستاد دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا که در فرمانداری شادگان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور  ورود گردشگر و میهمان نوروزی به شادگان ممنوع است و تالاب بین‌المللی شادگان نیز تا پایان بحران کرونا در کشور بر روی گردشگران و میهمانان نوروزی بسته است.

فرماندار شادگان گفت: از امروز نیز با استقرار نیروی انتظامی در ورودی‌های شهر شادگان از ورود گردشگر و مسافر به این شهرستان جلوگیری می شود، همچنین هر فردی که قصد ورود به شهرستان شادگان را داشته باشد در ورودی‌های شهر پایش و در صورت نیاز به مراقبت به بیمارستان شهید معرفی شادگان منتقل می شود.

حاجیان تصریح کرد: شهرداری شادگان و دهیاری‌ها روزانه شست‌وشو و ضدعفونی اتوبوس‌های شهری، تجهیزات پسماند، بوستان‌ها، ترمینال، میدان میوه‌وتره‌بار، مبلمان شهری و معابر اصلی شهر و روستاها را انجام می‌دهند.

وی افزود: مرحله اول ضدعفونی گسترده معابر پر تردد شهری یکشنبه هفته گذشته و مرحله دوم آن نیز  با نظارت دانشکده علوم پزشکی آبادان چهارشنبه با دقت در حال انجام است.

فرماندار شادگان اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری برای ضدعفونی و شست‌وشوی  مراکز مختلف با نظارت مرکز بهداشت در حال انجام است اما بیشترین تاثیر جلوگیری از شیوع این ویروس رعایت فرهنگ شهروندی مناسب و تردد نکردن غیرضروری شهروندان است.

حاجیان با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر مردم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: رعایت کامل بهداشت فردی و عمومی و ماندن در خانه، بهترین راهکار برای مقابله با کرونا است که همه شهروندان باید برای مهار این بیماری، دستورالعمل های کارشناسان را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این جلسه گفت: بیمارستان شهید معرفی شادگان با تجهیزات لازم آمادگی پذیرش و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا را دارد.

شکرالله سلمان‌زاده اظهار داشت: متاسفانه شهروندان شادگانی این بیماری را جدی نگرفته‌اند زیرا تردد و تجمع در این شهر زیاد است که فرمانداری و شهرداری این شهر با اطلاع رسانی باید مانع از این تجمع‌ها شوند.

وی افزود: ورودی به شهر شادگان توسط نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، هلال احمر و بهداشت و درمان کنترل خواهد شد و از ورود خودروها با پلاک سایر استان‌ها  به شادگان جلوگیری می‌شود.

از اوایل اسفندماه تاکنون ۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شناسایی شدند که تاکنون سه نفر از آنها فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد؛ این ویروس تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.