این واحد روز پنجنشبه مورد بازدید تعدادی از مسوولان شهرستان از جمله فرماندار و امام‌جمعه شهر اردکان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر با  قدردانی از تلاشگران این مجموعه و مدافعان سلامت جامعه، گفت: در این روزهای سخت، مردم با بیماری کووید ۱۹ ( کرونا) روبرو هستند، ودر چنین شرایطی همه ما در حال آزمون الهی هستیم.

وی افزود: افرادی این روزها بهترین لحطه های عمر خود را اختصاص به همنوعان خود داده اند و در راه خدمت رسانی  به خلق خدا که جهاد فی سبیل الله است، پرونده اعمال خود را پربارتر می‌کنند ،  وقتی انسان خدمتی برای مردم انجام می دهد آرامش درونی به دست می‌آورد و این آرامش به انسان کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: البته این روزها افرادی هم به دنبال طمع مال دنیا هستند و نه‌ تنها خدمتی انجام نمی‌دهند بلکه با احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای مورد نیاز مردم پرونده اعمال خود را نیز سیاه می‌کنند.

همچنین رییس مرکز بهداشت شهرستان اردکان ، گفت: امروز همه به‌نوعی با  بیماری کرونا روبرو هستند که می‌توان گفت، عامل آن خودمان هستیم.

دکتر محمدرضا اعلایی بابیان اینکه وقتی دین اسلام بر رعایت اصول بهداشتی و نظافت تأکید دارد، افزود: انجام آداب و اعمال مذهبی همراه با رعایت مسائل بهداشتی و نظافت است و عامل عمده بیماری‌ها ناشی از رعایت نکردن این اصول است.

وی گفت: بیشترین افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و یا می‌شوند، دارای بیماری زمینه‌ای و آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به دیگران هستند و افرادی که سالم هستند هرچند کمتر مبتلا می‌شوند اما باید با رعایت بهداشت جلو انتقال بیماری را بگیرند.

اعلایی بابیان اینکه در شرایطی که با کمبود اقلام بهداشتی مواجه هستیم، گفت: راه‌اندازی خط تولید ماسک پارچه‌ای در این واحد تولیدی کمک شایانی به جلوگیری از انتشار بیماری می‌کند.

همچنین بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان در این بازدید تلاش کارکنان این واحد در شرایط کنونی را جهاد برای نجات جان انسان‌ها و معامله با خدا دانست و گفت: این اقدام نزد خداوند ارزش زیادی دارد.

واحد یادشده در حال حاضر قادر است روزانه در یک نوبت کاری ۲۵ هزار عدد ماسک پارچه‌ای تولید کند.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد امروز گفته بود : در چارچوب پیشگیری از بیماری کووید ۱۹( (کرونا) و تامین بخشی از تقاضاهای شهروندان و مراکز درمانی استان تاکنون ۶ کارگاه تولید ماسک از سوی خواهران این نهاد راه‌اندازی شده است.

سرهنگ عباس جوکار در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روزانه سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک رایگان در این کارگاه ها تولید و عرضه می‌شود افزود: این تعداد ماسک‌ به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید صدوقی یزد تحویل می‌شود.

وی با اشاره به نیاز مردم به ماسک اظهار کرد: بسیج خواهران با همکاری جمعی از خیران نسبت به تغییر کاربری یک سری مراکز تولیدی اقدام کرد و روزهای آینده بر حسب نیاز ، کارگاه‌های جدید تولید ماسک راه‌اندازی می‌شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.