دکتر سید«محمد جمالیان» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تایید تست قطعی بیماری این افراد به کرونا ویروس به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: بیمارانی که در شهرستان اراک تحت درمان می باشند روبه بهبود هستند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست ضمن رعایت آرامش و نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، اطلاعات رسمی در خصوص این بیماری را از مراجع ذیصلاح پیگیری و دریافت کنند.

جمالیان گفت: اکنون ویزیت بیماری‌های عفونی در تمامی مراکز سرپایی شهرستان اراک از جمله کلینیک امام رضا(ع)، بیمارستان ولیعصر(عج) و کوثر انجام  شده و مردم می توانند به این مراکز مراجعه کنند و در صورت نیاز به بستری توسط این کلینیک‌ها راهنمایی می‌شوند.

وی با یادآوری برگزاری نشست  قراگاه پدافند زیستی در استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل سرعت انتشار کرونا ویروس تمامی مدارس و دانشگاه‌های این استان تعطیل اعلام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نیاز است برای کنترل انتشار ویروس کرونا ویروس در این شهرستان، مردم از حضور در مکان‌های شلوغ و مهمانی‌های دسته جمعی خودداری کنند.

بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، پیش از این از ۱۸ مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان مرکزی آزمایش تخصصی انجام شده که نتیجه یک آزمایش مثبت بوده و سایر موارد مشکلی نداشته‌اند.

بیش از ۴۰۰ هزار ماسک در چهار روز گذشته از سوی داروخانه‌های استان مرکزی به فروش رسیده که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی قرار است  از دوشنبه هفته جاری ۱۰۰ هزار عدد ماسک تهیه شده از طریق هیات امنای ارزی وزارتخانه به‌صورت دولتی و طبق شرایط خاص در اختیار مردم استان گذاشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.