مرتضی سعیدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه این منطقه زیست گاه بومی بادام گوهی است ، افزود: برای جلوگیری از انقراض این گونه ، اقدام به بذرکاری و نهالکاری بادام کوهی در منطقه شده است .

وی با بیان اینکه مراتع « آب مک» پنج هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارد ، اظهار کرد: هرساله در اجرای طرح ملی جنگلانه برای احیای مراتع  این منطقه و همچنین پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک، غرس نهال  بادام کوهی و بذرکاری این گیاه اجرا می شود.

سعیدی در ادامه به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری( ۱۵ تا ۲۱ اسفند) از آحاد مردم خواست در حفظ ، حراست و احیای جنگل‌ها و مراتع تان که میراث گذشتگان ، سرمایه فعلی و یادگاری برای نسل‌های آینده است ، تلاش کنند و فرهنگ صیانت از منابع طبیعی را در جامعه ترویج و گسترش دهند.

رییس اداره منابع طبیعی ابرکوه اظهار کرد: امسال  ۱۵ هزار اصله نهال رایگان برای توسعه فضای سبز با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه از گونه‌های سازگار با محیط زیست که شامل سرو خمره‌ای ، سرو شیراز ، کاج تهران ، اقاقیا ، سنجد زینتی ، سنجد شیرین ، تلخ ، اعرار ، عناب ، داغدان ، انار و توت است ، با مشارکت مردم کاشته شد.

افزون بر ۹۰ درصد مساحت شهرستان ابرکوه شامل ۴۸۰ هزار هکتار آن از عرصه‌های طبیعی تشکیل شده و با توجه به شرایط اقلیمی،۲۵۳ هزار هکتار آن بیابان و ۲۲۷ هزار هکتار آن مرتع است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.