مرتضی سعیدی روز دوشنبه به مناسبت  هفته منابع طبیعی ( ۱۵ تا ۲۲ اسفند ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  از این تعداد سه هزار اصل نهال تاغ در مناطق بیابانی بخش بهمن که سازگاری با شرایط منطقه دارد، کاشته شد.

وی افزود: این اداره علاوه بر طول فصل کاشت ، در هفته منابع طبیعی نیز ۱۲ هزار اصله نهال رایگان برای توسعه فضای سبز با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه از گونه‌های سازگار با محیط زیست منطقه که شامل سرو خمره‌ای ، سرو شیراز ، کاج تهران ، اقاقیا ، سنجد زینتی ، سنجد شیرین ، تلخ ، اعرار ، عناب ، داغدان ، انار و توت است، با مشارکت مردم غرس کرده است.

وی  با اشاره به اینکه درختکاری یکی از بهترین راهکار جلوگیری از پیش روی بیابان و فرسایش خاک در این شهرستان است ، اظهار کرد: کاشت درخت  یکی از مولفه های حفظ و صیانت از محیط زیست است و مردم باید در توسعه و گسترش این فرهنگ در کنار مسوولان همکاری کنند.

سعیدی با بیان اینکه توسعه منابع طبیعی مهمترین رکن توسعه پایدار جامعه انسانی است ، خاطرنشان کرد: مردم مهمترین نقش را در حفاظت از منابع طبیعی دارند و بدون مشارکت آنها حفظ و توسعه این منابع خدادادی میسر نیست.

این مسوول یادآورشد: منابع طبیعی ثروت جامعه است که تنها به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه میراث گران بهایی است که از نسل های قبل به ما رسیده و باید آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

افزون بر ۹۰ درصد مساحت شهرستان شامل ۴۸۰ هزار هکتار آن عرصه‌های طبیعی است و با توجه به شرایط اقلیمی،۲۵۳ هزار هکتار آن بیابان و ۲۲۷ هزار هکتار آن مرتع است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.