ساعت ها کارکردن با این لباس‌ها خیلی سخته، آدم توش خیس عرق میشه ، جای عینک و ماسک روی صورت رد عمیقی میندازه، نمیشه باهاش غذا خورد یا حتی برای چند لحظه راحت بود.

اینها جملات پرستارانی است که شب تا صبح و تمام روز در مکان های بسته و با لباس ویژه بدون هیچ ادعایی با تمام وجود پای کار هستند و تنها بهبودی بیماران، لذت بخش خستگی آنهاست. 

کرونا، همه را خانه‌نشین کرده و مدارس ، دانشگاه ها ، باشگاه‌های ورزشی و بسیاری از اماکن عمومی را به تعطیلی کشانده و بسیاری از کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به دوری کاری رفتند.

این روزها که چراغ‌های بسیاری از اماکن عمومی اعم از تالارها ، رستوران ها و مهمانسراها  به علت این ویروس ناخوانده خاموش شده‌اند تنها چراغ مراکز بهداشتی - درمانی به صورت شبانه روز روشن است و سفیدپوشان این مراکز با بصدا درآمدن زنگ شیوع ویروس کرونا در کشور عزم را جزم کرده و به حالت آماده باش درآمده اند.

دعا می کنیم آزمایش بیمار مثبت نباشد

فاطمه ملاحسینی که پیش از این مسوول اتاق عمل بیمارستان شهید صدوقی بود و اکنون به صورت داوطلبانه در بخش عفونی به بیماران خدمات ارائه می کند گفت: ما پرسنل همواره دعا می‌کنیم که آزمایش هیچ‌یک از بیماران بستری شده مثبت نشود و زودتر بهبود یابند و به خانه و زندگی خود برگردند.

وی اظهار داشت :در شرایط سخت کاری قرار داریم اما از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و تنها دغدغه ما بهبود بیماران است.

ملاحسینی از جمله پرستاران پر تلاش است که دراین روزها  با ایثار و از خودگذشتگی از بیماران مشکوک به "ویروس کرونا" در حال مراقبت  است افزود: ترس از بیماری کشنده تر است و بسیاری از افراد ترس و نگرانی بیش از کرونا باعث بروز بیماری هایی در میان آنها شده است.

ملاحسینی خاطر نشان کرد: با رعایت نکات بهداشتی فردی از ابتلا به این بیماری میتوان جلوگیری کرد.

این پرستار در مورد استرس خود نسبت به این بیماری گفت: شغل پرستاری همراه با استرس و خطر است نمی توانم بگوییم استرس نداریم اما با توکل به خدا در خدمت رسانی به بیماران تلاش می کنیم و فقط برای بهبودی آنها فکر می کنیم.

ملاحسینی در خصوص زندگی شخصی در این روزهای کرونایی سوال کردم که افزود: خانواده من با توجه به سابقه طولانی کاری که دارم با معضلات ، مشکلات و کار پرستاری آشنا هستند و اکنون هم خوب با این موضوع برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: به محض ورود به منزل نکات بهداشت فردی را رعایت می کنم و به آنها هم از نزدیک ارتباط برقرار نمی‌کنم تا موجب انتقال بیماری به سایر افراد خانواده ام نباشم.

ملاحسینی که دارای ۲ فرزند ۲۱ و ۱۰ ساله است گفت: اکنون به مدت ۲ هفته است که فرزندانم را در آغوش نگرفتم و حتی یک بوسه کوچک بر گونه‌های آنها هم نزدم ،درست است که این نکات بهداشتی را باید همه رعایت کنند اما ما که در دل این بیماری قرارداریم ضروری تر است.

وی با بیان اینکه کادر بهداشتی همیشه در خطر ابتلا به بیماری های واگیر قرار دارند اضافه کرد: بارها برای من پیش آمده که احتمال دادم به بیماری گرفتار شده ام که خدا رو شکر با انجام آزمایشات مختلف مشخص شد که چیزی نبوده است.

در مورد مشکلات و معوقات آنها سوال کردم که گفت: اکنون ما به هیچ چیز فکر نمی کنیم و فقط برای بهبودی بیماران تلاش می کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

استرس و ترس ندارم

مهناز میراخور که از پرستاران زحمت کشی است که بصورت داوطلبانه در بخش عفونی مشغول است هم گفت: اصلا در زمینه ابتلا به ویروس، استرس و ترس ندارم.

وی که ۱۹ سال سابقه کار دارد و سرپرستار بخش انکولوژِی کودکان شهید صدوقی هم است افزود: هدف از آمدن داوطلبانه به این بخش، کمک به همنوعان و همکارانم است زیرا پرستاران این بخش به دلیل کمبود نیرو روزهای سختی را طی می کنند.

میراخور در حالیکه با تلفن بخش صحبت می کرد و می گفت درمان می شود نگران نباشید ادامه داد : با خانواده یکی از بیماران بستری صحبت می کردم ، نگران حال بیمارشان  هستند خانواده و اقوام این بیماران گریه می کنند و نگران هستند البته حق دارند  حال و اوضاع آنها هم در روحیه ما تاثیر می گذارد اما باید خونسردی خود را حفظ کرد ،چاره ای نیست باید دوران درمان طی شود که امیدواریم همه آنها با بهبودی کامل به منزل خود باز گردند.

میراخور  گفت: خانواده ام راضی هستند ؛همسرم بهم گفت بخاطر تصمیمی که گرفته ای؛ بهت افتخار می کنم؛ شرایط من نسبت به دیگر همکاران فرق می کند چون فرزندم ازدواج کرده است و نگرانی از ابتلای آن به این بیماری در من کمتر است اما بسیاری از همکاران من شاید هفته ها است که به منزل نرفتند.

این پرستار از همسرش به خاطر همراهی وی در طول سال خدمت در شغل پرستاری قدردانی کرد.میراخور افزو

د: بسیاری از دانشجویان رشته پرستاری که طرح خود را در این بیمارستان گذارنده اند تماس گرفتند که آماده خدمت رسانی به بیماران مشکوک به ویرس کرونا هستند.

وی خاطر نشان کرد: همه با جان دل و بدون ترس در بخش عفونی به بیماران خدمت می کنند و از خداوند می خواهم همه ما را یاری کند.

وی افزود: اکنون با کمبود ماسک ، دستکش و وسایل حفاظت فردی در بیمارستان روبرو هستیم و بسیاری از این لوزام از طریق افراد خیر در بیمارستان تهیه می شود.

کرونا را شکست می دهیم

پرستار دیگر بخش عفونی هم گفت:بدون ترس و با رعایت بهداشت فردی و عمومی کرونا را شکست می دهیم. 

وی اظهار داشت: یکی از راه های مهم قطع زنجیره شیوع و انتقال این ویروس حضور مردم در منزل و پرهیز از ترددهای بی مورد در معابر عمومی است.

وی گفت: از همه شهروندان می‌خواهیم که نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند تا شاهد جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و ریشه کن شدن آن باشیم.

این پرستار با بیان اینکه همیشه برای ما خطر در این شغل وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما زمانی که سوگند خوردیم همه این موارد را در نظر گرفتیم و اکنون هم سپر محکمی در برابر بیماری کرونا هستیم.

این شعر ، پایان بخش سخنان این پرستار بود:

از جان خویش صرف نظر کرده ایم ما

 در این جهاد، سینه سپر کرده ایم ما،

وقتی دعا خیر شما جان پناه ماست،

احساس می کنیم نظر کرده ایم ما

۵۰۷ نفر بستری، ۱۳۹ نفر مرخص

از آغاز شیوع بیماری کرونا در استان یزد تاکنون ۵۰۷ نفر بعلت بیماری های تنفسی در مراکز درمانی این استان بستری شدند که ۱۳۹ نفر آنان بهبود و مرخص شدند.

هفت نفر مبتلا به کرونا شدند که سه نفر فوت و بقیه تحت مراقبت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.