به گفته محسن زارعی یکی از نانوایان میبد پیش از این سهمیه آرد در سه مرحله تحویل می‌شد و برای هر بار خرید ۱۰ روز مهلت داشتیم .

رییس اتحادیه نانوایان میبد هم گفت: سهمیه ماهانه آرد هر نانوایی مشخص است و  بر خلاف گذشته روزی که سامانه باز شد، باید آرد را خریداری کنند و در غیر این صورت سهمیه آنها از بین می‌رود.

محمود زارع ده‌آبادی افزود: در غیر این صورت ضمن مراجعه به اداره غله استان یزد، پس از خواهش و تمنای زیاد ،سهمیه آرد کمتر از گذشته را دریافت می کند.

به گفته کریم شاهی نژاد با ۳۰ سال سابقه ، سهمیه ماهانه نانوایی وی ۱۰۶ کیسه آرد است که تاکنون هفت بار سهمیه اش از بین رفت.

وی با اشاره به این که این  موضوع باید در استان و کشوری پیگیری شود ،  افزود: با این مقدار سهمیه اندک، مجبور به اداره نانوایی به تنهایی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد با تایید گلایه نانوایان به ایرنا گفت: این موضوع تصمیم کشوری است و متصدی هر نانوایی روزهای نهم ، نوزدهم و بیست و نهم هر ماه باید به نسبت به خرید سهمیه آرد خود اقدام کند، در غیر این صورت سامانه بسته می‌شود.

حجت الله خلیلی یادآور شد: البته همکاران سعی دارند با تماس با اداره غله استان سامانه را برای آنها باز کنند تا خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: حل این مشکل از عهده شهرستان خارج است و طبق قانون آنها باید در روز مشخص شده خرید را انجام دهند.

۳۳ باب از ۱۶۰ نانوایی فعال در میبد، آزادپز و بقیه یارانه‌ای هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.