دکتر رضا مورکیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها قبل از این ، بیشتر در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت داشتند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتیاج به مواد ضدعفونی کننده قرار شد، ژل و مایع ضدعفونی کننده دست را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی اضافه کرد: یکی از این واحدها مجوز داشت، اما فعال نبود و در حال حاضر با توجه به افزایش میزان تقاضا در استان با پیگیری‌های معاونت غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  از هفته قبل فعالیت خود آغاز کرد.

مورکیان با بیان اینکه الکل یکی از مواد اولیه اصلی در تولید مواد ضدعفونی کننده است  خاطرنشان کرد: اگر مواد اولیه این کارخانه ها تامین شود قادرند، علاوه بر نیاز استان بخشی  از تولید به خارج استان ارسال شود.

وی تصریح کرد: از مجموع واحدهای یادشده ۲ مورد در مرکز استان ، یک واحد در شهرستان اشکذر ، یک واحد هم در تفت و واحد دیگر در مهریز قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم پیش از این اعلام کرده بود که ۴۰ هزار بسته ضدعفونی کننده ۱۶۰ گرمی آماده توزیع است.

محمدرضا علمداریزدی افزود: تمام اقدام‌ها با همکاری بخش خصوصی برای تامین نیاز به ماسک و مواد عفونی کننده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون بر حسب نیاز، اقدام‌های موثر و مناسبی به عمل آمده و همچنان برای ارائه خدمات به مردم و رفع نیازها اقدام مناسب می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد آن در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند و جاده های آن در مسیر تردد شمال - جنوب ،شرق - غرب و مرکز کشور قرار دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز شنبه برابر ۱۰ اسفند ماه جاری اعلام کردکه تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن افزود: ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان،  ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)،  هشت نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، سه نفر در اردبیل، هشت نفر در البرز، چهار نفر در سمنان،  پنج  نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین،  چهار نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و چهار مورد در یزد هستند و از این جمع، ۹ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.