حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه به مناسبت هفته امور تربیتی ( ۸ تا ۱۴ ماه اسفند) در حاشیه نشستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مربیان پرورشی در شکل دهی به شخصیت دینی و هویت مذهبی دانش آموز نقش اساسی دارند.
وی اظهار کرد: رسالت مربیان تربیتی در تربیت دانش آموزان با استفاده از آموزه های دینی و نحوه عمل به ارزش های اخلاقی و مذهبی، تاثیرگذارتر است.

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه مربیان به کارشان عشق می ورزند ، تصریح کرد: مربیان تربیتی با اخلاص تمام در بذل و اعطا ارمغان تربیتی به نسل جوان و آینده سازان کشور دریغ ندارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: مسوولیت خطیر مربیان تربیتی برای اشاعه فرهنگ اسلامی ، نظارت بر برنامه های انضباطی و اخلاقی ، تقویت و توسعه فعالیت های پرورشی مدرسه و ایجاد هماهنگی بین عوامل تربیتی از اهداف نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش است.

حسینی با اشاره به اینکه مساله تربیت و تعلیم ۲ رکن اساسی است و در رشد و پویایی در کنار هم تداوم دارد، افزود: باید به تعلیم و تربیت به موازات یکدیگر توجه شود زیرا غفلت از هر کدام باعث بوجود آمدن خسارت بر آینده جامعه است.

وی افزود: پاسداری از ارزش ‏ها و دستاوردهای انقلاب، برنامه ‏ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت ‏های تربیتی و توجه به نقش دانش‏ آموزان در فعالیت ‏های تربیتی از جمله اهداف امور تربیتی است. 

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: دهه شصت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دوران طلایی مربیان تربیتی برای جوانان پرشورو آرمانگرایی بود که خود را سربازان انقلاب می دانستند.

نهاد امور تربیتی در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۸ توسط شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذاری شد که هدف اصلی آن انتقال ارزش های اسلامی و دینی به دانش آموزان است. 

در حال حاضر حدود ۱۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس در ۱۰۷ مدرسه ابتدایی شهری و روستایی و دوره اول و دوم متوسطه شهری و روستایی ابرکوه مشغول به تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.