بنفشه بدیعی  با بیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد با هدف تولید کار نمایشی در یزد هم از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: به دلیل اقدامات زمان بر اداری و تامین نشدن اعتبار لازم در فرصت مناسب، بخش‌هایی از جشنواره کاسته شد.

وی اظهار داشت : محدودتر از خواسته هایمان عمل می کنیم اما با این وجود سعی کردیم که اولویت هایی را در نظر بگیریم که شدنی و نتیجه بخش باشد.
 به گزارش روز شنبه دبیرخانه جشنواره بین المللی نمایش عروسکی در یزد،  وی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی برای علاقه مندان یزدی افزود: از میثم یوسفی که کارهای اخیرشان جزو بهترین کارهای نمایش عروسکی تولید شده در فضای باز بود به عنوان مدرس دعوت شده که تا کنون دو قسمت از سه کارگاه که دو دوره چهار روزه بوده ، برگزار شده و یک دوره کارگاه هفت روزه نیز در ادامه برگزار می شود.
وی ادامه داد : بین این دو دوره چهار روزه، هنرمندان یزدی زیر نظر یوسفی تمرینات خود را ادامه دادند که مقرر شد تا پیش از جشنواره یک نمایش برای اجرا آماده شود.
بدیعی با بیان اینکه به دلیل فرصت و تجربه اندکی که هنرمندان یزدی دارند نباید انتظار زیادی از آنان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که توانسته ایم پایه گذار آموزش و توسعه این هنر در یزد باشیم.
وی گفت: با توجه به شرایط مذهبی استان یزد و علاقمندی یزدی ها به موضوع عاشورا برای این موضوع اجرای نمایشی به نام روز واقعه در نظر گرفته شد.
دبیر نخستین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی یزد تصریح کرد: به دلیل برگزاری مداوم و سه ساله جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد احساس کردیم پتانسیل لازم برای نمایش باز میدانی وجود دارد و می توان در این حوزه سرمایه گذاری جدی انجام داد بنابراین بخشی از اجراهای جشنواره را در فضای باز درنظر گرفته ایم.
بدیعی با ابراز تاسف از اینکه در سال های اخیر نمایش عروسکی خیابانی به اندازه نمایش صحنه ای پیشرفت کمی وکیفی نداشته و مورد بی توجهی قرار گرفته است، عنوان کرد: به همین دلیل برگزاری بیشتر کارگاه های آموزشی با وجود امکانات و فرصت کم در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم نتیجه کار مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.
جشنواره عروسکی اسم و رسم تئاتر یزد را رونق می دهد
مسئول برگزاری کارگاه های آموزشی جشنواره بین المللی نمایش عروسکی  در یزد  با بیان اینکه در ابتدای دوره افراد حضور یافته در کارگاه محک زده شدند و با گفتگو و تمریناتی که داشتند سطح علمی و عملی آنها سنجیده شد، گفت: با این اقدام توانستیم افراد را به سطح های آماتور، متوسط و عالی تقسیم کنیم تا بتوانیم از آنان در ساخت نمایش عروسکی که قرار است در طول جشنواره اجرا شود،استفاده کنیم.
میثم یوسفی افزود: در این کارگاه آموزشی تئوری های مرتبط به حوزه نمایش عروسکی آموزش داده شد تا کسانی که تجربه کاری نداشتند و صرفا علاقمند به این حوزه بودند نیز بتوانند از این کارگاه ها استفاده کنند و وارد این عرصه شوند .
وی با بیان اینکه جغرافیای یزد بستر مناسبی برای پرورش هنر نمایش عروسکی است، افزود: در حال حاضر یزد نسبت به بعضی از استانهای کشور بهتر و با بعضی از استانها در حوزه نمایش عروسکی هم طراز است.
یوسفی اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این جشنواره فتح بابی برای گشایش نور امید و شادی در دل مردم چه کودک و چه بزرگسال باشد و با همراهی مسئولین شهر، این حرکت مستمر و پرفروغ به کار خود ادامه دهد.
این مدرس تئاتر عروسکی در پایان تصریح کرد: قطعا این جشنواره رویداد بسیار خوبی است که می تواند بار علمی و آموزشی هنر یزد را ارتقا بخشد و اسم و رسم تئاتر یزد را رونق دهد.

جشنواره بین المللی نمایش عروسکی  در یزد از ۹ اسفند ماه  به مدت چهار روز در ۲ بخش نمایش صحنه ای و فضای باز با حضور۲۰ گروه نمایش عروسکی ایرانی و بین‌المللی برگزار و در مجموع ۵۰ نمایش اجرا می‌شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.