میثم یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ابتدای دوره افراد حضور یافته در کارگاه محک زده شدند و با گفتگو و تمریناتی که داشتند سطح علمی و عملی آنها سنجیده شد، اظهار داشت: با این اقدام توانستیم افراد را به سطح‌های آماتور، متوسط و عالی تقسیم کنیم تا بتوانیم از آنان در ساخت نمایش عروسکی که قرار است در طول جشنواره اجرا شود، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در این کارگاه آموزشی تئوری‌های مرتبط به حوزه نمایش عروسکی آموزش داده شد تا کسانی که تجربه کاری نداشتند و صرفاً علاقمند به این حوزه بودند نیز بتوانند از این کارگاه‌ها استفاده کنند و وارد این عرصه شوند.

مدرس تئاتر عروسکی با بیان اینکه جغرافیای یزد بستر مناسبی برای پرورش هنر نمایش عروسکی است، افزود: در حال حاضر یزد نسبت به بعضی از استان‌های کشور بهتر و با بعضی از استان‌ها در حوزه نمایش عروسکی هم طراز است.

یوسفی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره فتح بابی برای گشایش نور امید و شادی در دل مردم چه کودک و چه بزرگسال باشد و با همراهی مسئولان شهر، این حرکت مستمر و پرفروغ به کار خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: به طور قطع این جشنواره رویداد بسیار خوبی است که می‌تواند بار علمی و آموزشی هنر یزد را ارتقا بخشد و اسم و رسم تئاتر یزد را رونق دهد.

به گزارش مهر، جشنواره بین المللی نمایش عروسکی یزد ۹ تا ۱۲ اسفند ماه در شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.