دکتر "سیدکاظم رضوی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یکسال گذشته، پیگیر راه‌اندازی دستگاه پت اسکن در استان هستیم و تمام شرایط در استان از جمله فضای  فیزیکی ، تجهیزات و تامین اعتبار برای خرید این دستگاه در استان مهیا شده گفت: از مسوولان استان بویژه استاندار می‌خواهیم در این زمینه ورود کند زیرا بروکراسی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، ما را با مشکل روبرو کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی در این زمینه انجام داده اند اما به نتیجه نرسید است.

وی با بیان اینکه در زمان اخذ مجوز دستگاه یاد شده نیز با مشکلات و سختی های زیادی روبرو شدیم و انتظار ما سه ساله ش و در نهایت هم با ورود استاندار وقت، این مشکل حل شد اضافه کرد: اکنون برای خرید این دستگاه از کمیسیون های تخصصی، مجوزها و موافقت نامه های اصولی اخذ شده اما هیات امنای ارزی وزارت بهداشت برای تخصیص ارز مورد نیاز برای خرید دستگاه یاد شده همراهی نمیکند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه مورد اشاره در بیمارستان شهید صدوقی یزد راه اندازی می شود اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با کمبود منابع مالی روبروست اما برای رفاه حال بیماران و ارائه خدمات به آنها، برای خرید این دستگاه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

رضوی با بیان اینکه دستگاه پت اسکن پیشرفته ترین دستگاه تشخیص و درمان سرطان است گفت: بدون تردید متخصصان با استفاده از دستگاه پت اسکن می توانند با تشخیص به موقع سرطان و همچنین اقدام برای درمان سرطان های پیشرفته به تحول قابل توجهی در این زمینه دست یابند.

وی اضافه کرد: هم اینک بیمارانی که در استان نیاز به بهره گیری از این دستگاه پیشرفته درمانی دارند مجبور هستند به استانهای دیگر سفر کنند و این امر هزینه زیادی را به آنها تحمیل می‌کند.

مدیرگروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد  ادامه داد: اکنون دستگاه پت اسکن در مراکز درمانی استانهای شیراز ، خراسان رضوی ،تهران و آذریجان غربی به بیماران خدمات ارائه می کند که امیدواریم در استان یزد هم بزودی  راه اندازی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.