دکتر محمدرضا وفایی نسب عصر یکشنبه در حاشیه سفر به ابرکوه در گفت و گو با گزارشگر ایرنا افزود: این مبلغ صرف خرید و تجهیزات لوازم اساسی پزشکی از جمله آمبولانس، دستگاه های سی تی اسکن، ماموگرافی و ... شده است.   

به گفته وی همچنین دولت تدبیر و امید از ابتدای سال جاری تاکنون در اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای کمک به بیماران بستری و مراجعه افراد برای معاینه در بیمارستان ها و مراکز درمانی، ۱۸۰ میلیارد  ریال هزینه کرده است .

وی با اشاره به اینکه این مبلغ صرف هزینه های ۱۱۸ هزار بیمار بستری‌ و معاینه یک میلیون و ۱۵۰ هزار مورد معاینه افراد شد، اظهار کرد: در این مدت هزینه های بیماران در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه از ۳۷ درصد به ۱۰ درصد کاهش‌ یافته است.

این مسوول با بیان اینکه برنامه تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از طرح های دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۳ در کشور آغاز شده است، بیان کرد: در اجرای طرح یادشده تاکنون از ۶۲۰ هزار نوبت ،بیماران با همکاری ۴۰۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های دانشگاه معاینه شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در اجرای طرح یادشده ضریب اشغال تخت‌ در بیمارستان های این واحد دانشگاهی با سه درصد افزایش به ۷۱ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح تحول سلامت امسال ۹ هزار و ۳۴۰ مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه بدون دریافت وجهی از بیماران انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمایل بانوان موقع زایمان به عمل سزارین در استان کاهش چشمگیری داشت، یادآور شد: طرح بهینه ‌سازی بلوک زایمانی ( تغییر ساختار زایشگاه‌ها از سیستم سنتی به ترکیبی) ال. دی. آر (LDR) در دستور کار قرار گرفت.

وفایی نسب تأکید کرد: در اجرای این طرح برای هر مادر اتاق اختصاصی برای زایمان پیش ‌بینی و در این زمینه ۳۵ اتاق در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد.

وی همچنین به ارتقای هتلینگ مراکز درمانی استان اشاره کرد و یادآور شد: افزون بر۱۰۰ هزار مترمربع فضای درمانی بازسازی و تأسیسات زیربنایی بهسازی شد و با اجرای این طرح شاهد افزایش ۱۵ درصد به تعداد تخت‌های بیمارستانی هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون سه هزار و ۴۰۰ تخت در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه فعال است.

در حال حاضر استان یزد ۲۰ باب بیمارستان دارد که از این تعداد ۱۳ مورد دولتی است و زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد که از این تعداد ۹ بیمارستان دولتی دارای بخش زنان و زایمان است.

استان یزد هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و در ۱۰ شهرستان و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.