رضا زارع زاده مهریزی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام عوامل برگزار کننده انتخابات طبق مقررات و روزشمار وزارت کشور آموزش‌های لازم را برای برگزاری این رخداد مهم در دوم اسفندماه جاری فرا گرفته‌اند.

این مسوول اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برای برگزاری انتخابات شفاف ،سالم و رقابتی در این شهرستان اندیشیده شد و  به لطف الهی شاهد مشارکت گسترده شهروندن در شعبه های اخذ رای خواهیم بود .

زارع زاده مهریزی  حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای سبب قدرت نظام و شکست توطئه‌های دشمنان نظام دانست  .

به گفته فرماندار مهریز، ۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرستان برای جمع آوری آرای مردم  پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر مهریز و ۲۶ شعبه شامل ۱۱ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در روستاها مستقر خواهد شد.   

مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز با مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه جاری برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

 به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات را در ابرکوه ، ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، بافق ، ۳۰ هزار و ۸۲۷ تن، بهاباد، ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، خاتم ، ۲۳ هزار و ۵۸۷ تن  و  مهریز را  ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ذکر کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۴۷ داوطلب مورد تایید شورای نگهبان در چهار حوزه انتخابیه این استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند. 

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چد نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.