بهروز مهدوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۸۰۰ شعبه در شهرستان تبریز، و مابقی در شهرستان های اسکو و آذرشهر مستقر می شوند.

وی از کاهش شعب سیار و افزایش شعب ثابت به تعداد ۱۰۰ شعبه خبر داد و دلیل افزایش شعب را طولانی بودن روند شمارش آرا، راحتی مردم در انتخابات، اعلام به موقع نتایج انتخابات و رفع هرگونه  شبهه و افزایش رضایت عمومی اعلام کرد.

فرماندار تبریز، تعداد کل واجدان شرایط رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد واجدان شرایط رای در شهرستان تبریز یک میلیون و ۳۷۹ هزار نفر است و نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت هر شهرستان، به صورت میانگین، واجد شرایط رای دهی هستند.

وی تعداد نامزدهای ثبت نام کننده از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را ۳۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۵۰ نفر تایید شد و ۵۰ نفر انصراف داد که در مجموع ۴۴ درصد تایید شده داریم و ۵۶ درصد رد و انصرافی داریم.

مهدوی تعداد قطعی نامزدهای این حوزه انتخابیه را ۱۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: در انتخابات مجلس یازدهم، ۶ نفر از این حوزه به مجلس راه می یابند که برای هر کرسی ۲۳ نفر رقابت خواهند کرد. 

فرماندار تبریز با بیان اینکه تبلیغات انتخابات از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه به مدت یک هفته آغاز می شود، خاطرنشان کرد: طبق قانون حد نصاب کسب نمایندگی ۲۰ درصد کل آرا صحیح و به بیانی یک پنجم کل آرا اخذ شده سالم می باشد.

مهدوی از ابلاغ قانون شفافیت و نظارت مالی بر تبلیغات انتخاباتی مصوب مجلس شورای اسلامی برای این دوره از انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس این قانون، هر نامزد باید یک شماره حساب و یک مسوول امور مالی به فرمانداری معرفی کند و تمامی دخل و خرج نامزدها باید تا ۲۰ روز پس از انتخابات به فرمانداری اعلام شود تا به وزارت کشور ارسال کنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور روز دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.