۱۱۳ نفر برای برای نشستن بر روی پنج میز مسوولیت نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که در مرحله اول صلاحیت ۸۸ نفر از داوطلبان توسط هیات اجرایی استان تایید و پرونده افراد برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

شورای نگهبان هم با بررسی پرونده‌های افراد ابتدا ۳۰ نفر از افراد ثبت نام کننده را تایید کرد که این تعداد در مرحله بعدی بررسی این شورا به ۴۹ نفر رسید.

این شورای پس از بررسی اعتراض‌ها و شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده یا کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده بودند اسامی ۵۱ نفر از را به عنوان افراد تایید صلاحیت شده اعلام کرد که در روزهای گذشته برخی افراد از نامزدی این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان در بندرعباس گفت: تعداد نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان از ۵۱ نفر به ۴۵ نفر رسیده که از ساعت ۲۴ امشب تبلیغات خود را برای یک هفته آغاز می‌کنند.

سعید ناجی اظهار داشت: از این تعداد ۲۸ نفر در حوزه انتخابیه مرکزی، ۱۱ نفر در حوزه انتخابیه غرب و ۷ نفر در حوزه شرق برای رسیدن به صندلی نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

وی اشاره کرد: ۷۸۵ شعبه اخذ رای ثابت و ۵۳۳ شعبه اخذ رای سیار برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است و باید زمینه رضایتمندی و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات را افزایش داد.

وی اضافه کرد: امید می‌رود انتخابات به تشکیل مجلسی قوی منجر شود که همه اقشار، گروه ها و جریان ها یسیاسی کشور را نمایندگی کند ...

رییس ستاد انتخابات هرمزگان خاطر نشان کرد: همه موظف به رعایت قانون در انتخابات هستند و گاهی اخباری از برخی اقدام‌ها دریافت می ‌شود که به موقع خود مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ناجی یادآور شد: هیچ مدیری حق استفاده از امکانات اداری و حتی عنوان مدیر برای کمک به نامزدی را ندارد و در این بخش نظارت جدی انجام می‌شود و با متخلفات طبق قانون رفتار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.