از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان با حمایت و همراهی مردم نوعدوست و خیرخواه از زندان آزاد شدند و برای آزادی این افراد ۳۲ میلیارد ریال توسط مردم به ستاد کمک شد تا زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.

اسلام افشون عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار زندانی با کمک ۹۴۰ میلیون ریالی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان از زندان آزاد شدند.  

وی اظهار داشت: مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی از محل درآمدهای  املاک وقفی بخشی از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.

وی ابراز امیدواری کرد که این سنت حسنه همانند گذشته با قوت و همکاری مردم ،خیران، نهادها و سازمان های مردم نهاد استان ادامه داشته باشد . 

رییس ستاد دیه استان یزد گفت: یک زرگر نوعدوست  با کمک‌ های خود زمینه آزادی یک مادر دربند را که حدود ۹ ماه به دور از سه فرزندش به واسطه محکومیت مالی در زندان بود، آزاد کرد.

 افشون پیشتر در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به میزان کمک مالی این نیکوکار گفته بود: این خیر، اصرار داشت، نامش فاش نشود و هدف از این اقدام خداپسندانه را، شادی روح مادر و انجام باقیات و صالحات، خیر و برکت در کسب و کار بیان کرد.

زندانیان جرایم غیرعمد مالی شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه ، نفقه و بدهی‌مالی هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آنها در ۲۱ شهر و بقیه در مناطق روستایی و عشایری و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.