رییس شبکه بهداشت و درمان بافق روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای خرید این دستگاه ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هزینه شد.

دکتر مسعود دانشی افزود: نخستین بار است که بیمارستان بافق به دستگاه ماموگرافی مجهز می‌شود و قبل از بهره برداری ،مردم شهرستان ناگزیر برای انجام  ماموگرافی به مرکز استان (یزد) مراجعه می‌کردند.

وی تصریح کرد :با راه اندازی از این دستگاه مردم شهرستان‌های بافق، بهاباد و کوهبنان کرمان با هزینه و وقت کمتر به سهولت، ماموگرافی انجام می دهند.

به گفته این مسوول بهداشت و درمان شهرستان، ماموگرافی روشی برای بررسی پستان با دوز و میزان پایین اشعه ایکس و یکی از موثرترین راه‌های تشخیص سرطان این عضو بدن است.
وی مناسب ترین زمان برای شروع ماموگرافی را سن ۳۵ سالگی و بعد از ۴۰ سالگی دانست  و بیان کرد: این اقدام در سنین ذکر شده سالی یکبار انجام و در سن  ۵۰ سال به بعد نیز هر ۲ سال یکبار انجام شود.
دانشی خاطر نشان کرد: برای خانم‌ها در سن ۲۵ سالگی بهتر است روش های دیگر به غیر از ماموگرافی صورت گیرد و در صورت مشاهده مورد مشکوک ماموگرافی انجام شود که معمولا این دسته افراد در نزدیکان خود سابقه سرطان پستان دارند.

تنها بیمارستان بافق در سال ۱۳۶۹ با ۱۲ تخت و چند بخش کار خود را آغاز کرد و طی سال‌های بعد بخش‌های سی سی یو، آی سی یو ، جراحی و سونوگرافی پیشرفته  راه اندازی شد و اکنون این بیمارستان با ده‌ها پزشک عمومی و متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی در خدمت مردم است.

مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.